2018 Yılında İspanya’da E-Ticaretin Değeri 27,96 Milyar Avro

23 Mayıs 2019

2018 yılında İspanya’da e-ticaretin değeri bir önceki yıla göre %17 oranında artarak 27,96 milyar avro olarak gerçekleşti. 2019 yılı sonunda İspanya’da e-ticaretin %20 büyüyerek 33,56 milyar avroya ulaşması beklenmektedir.
 
Ecommerce Foundation’ın raporunda, 2019 yılında İspanya’nın gayrisafi yurt içi hasılasının %2,69’unu e-ticaret satışlarının oluşturmasının beklendiği belirtilmiştir. 2018 yılında bu oran %2,33 olarak gerçekleşmiştir.
 
Geçen sene İspanya’daki çevrimiçi nüfusun %62’si çevrimiçi alışveriş yapmıştır. 2019 yılında ise bu oranın %63’e yükselmesi beklenmektedir. Ecommerce Foundation’ın tahminine göre 2019 yılında İspanya’da çevrimiçi alışveriş yapan kişilerin ortalama 1.304 avro harcama yapması beklenmektedir. Bu miktar geçen seneki ortalama harcamanın 200 avro üzerindedir.
 
İspanyol tüketicilerinin çevrimiçi alışveriş yapmalarının en önemli nedenlerinden bir tanesi aldıkları ürünlerin doğrudan evlerine getiriliyor olmasıdır. Diğer önemli nedenler ise gün boyu alışveriş yapabilmek ve daha uygun fiyatlara alışveriş yapabilmektir.
 
Son 12 ayda İspanyol tüketicilerin çoğu çevrimiçi alışveriş yaparken daha çok akıllı telefonlarını ve dizüstü bilgisayarlarını kullanmışlar. Akıllı telefonları ve dizüstü bilgisayarlar tüketicilerin yarısından fazlası tarafından kullanılırken, masaüstü bilgisayar kullanımı %35 oranında gerçekleşmiştir.
 
İspanya’da en çok tercih edilen ödeme yöntemi %63 oranla PayPal veya Amazon gibi çevrimiçi ödeme sistemleridir. İspanyol tüketicilerin çevrimiçi alışverişte kullandıkları diğer ödeme kanalları %56 oranında banka kartları ve %49 oranında kredi kartlarıdır.
 
Kaynak: ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü