2019 Tatil Sezonunu Hangi Perakendeciler Kazandı?
19 Şubat 20202019 tatil sezonunda, bazı perakende segmentleri düşük performans gösterirken bazıları ortalamanın üzerinde performans gösterdi.
Rakuten Intelligence'a göre, geçtiğimiz sezon en çok kazanan e-ticaret kategorisi, bir yıl öncesine göre % 43,9 büyüyen ev dekorasyonu oldu. Tüketici elektroniği/büyük cihazlar segmenti; akıllı telefonlar, giyilebilir cihazlar ve akıllı ev elektroniği sayesinde liderler arasında% 17,7 oranında büyürken, giyim /ayakkabı segmenti % 8,4 büyüdü.
Comscore'a göre Amazon, Aralık ayında 214,8 milyon tekil ziyaretçi ile bir önceki yıla göre % 4 artışla trafikte e-ticaret perakendecileri arasında öncülük etti. Walmart 138,3 milyon ziyaretçi ile (% 5 artış) ikinci sırada yer alırken, eBay 106,9 milyon ziyaretçi ile (% 2 düşüş) tamamladı.
Walmart ve Target'ın çevrimiçi performansları gelişmiş “tıkla ve al” işlemlerinden oldukça yararlandı. Rakuten Intelligence'a göre, “tıkla ve al” hizmeti sunan perakendeciler, bu geçmiş tatil sezonunda 2018'dekine benzer şekilde ABD e-ticaret pazarından önemli pay elde ettiler. 2017'de % 21,6 olan satış payları 2019'da % 27,0'a yükseldi.
Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü