2019 Tatil Sezonunu Hangi Perakendeciler Kazandı?

19 Şubat 2020

2019 tatil sezonunda, bazı perakende segmentleri düşük performans gösterirken bazıları ortalamanın üzerinde performans gösterdi.

Rakuten Intelligence'a göre, geçtiğimiz sezon en çok kazanan e-ticaret kategorisi, bir yıl öncesine göre % 43,9 büyüyen ev dekorasyonu oldu. Tüketici elektroniği/büyük cihazlar segmenti; akıllı telefonlar, giyilebilir cihazlar ve akıllı ev elektroniği sayesinde liderler arasında% 17,7 oranında büyürken, giyim /ayakkabı segmenti % 8,4 büyüdü.

Comscore'a göre Amazon, Aralık ayında 214,8 milyon tekil ziyaretçi ile bir önceki yıla göre % 4 artışla trafikte e-ticaret perakendecileri arasında öncülük etti. Walmart 138,3 milyon ziyaretçi ile (% 5 artış) ikinci sırada yer alırken, eBay 106,9 milyon ziyaretçi ile (% 2 düşüş)  tamamladı.

Walmart ve Target'ın çevrimiçi performansları gelişmiş “tıkla ve al” işlemlerinden oldukça yararlandı. Rakuten Intelligence'a göre, “tıkla ve al” hizmeti sunan perakendeciler, bu geçmiş tatil sezonunda 2018'dekine benzer şekilde ABD e-ticaret pazarından önemli pay elde ettiler. 2017'de % 21,6 olan satış payları 2019'da % 27,0'a yükseldi.

Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü