ABD E-ticaret Satışları İkinci Çeyrekte Neredeyse Üçte Bir Arttı

02 Eylül 2020

ABD'deki tüketiciler beklendiği gibi, evde kalma tedbirleri kapsamında yoğun bir şekilde çevrimiçi alışveriş yaptılar. ABD Ticaret Bakanlığı verilerine göre ABD'nin perakende e-ticaret satışları, 2020'nin ikinci çeyreğinde önceki çeyreğe göre %31,8, bir önceki yıla göre %44,5 arttı.

E-ticaret hacmi,  2020 yılının ilk çeyreğindeki 160,4 milyar dolardan 2020 yılının ikinci çeyreğinde 211,5 milyar dolara yükseldi. Ancak, toplam perakende satışları önceki çeyreğe göre % 3,9 düştüğü için bu güçlü e-ticaret büyümesi, fiziksel mekanda faaliyet gösteren mağaza kapanmalarından kaynaklanan kayıpları telafi etmek için yeterli değildir.

Yine de, ABD Ticaret Bakanlığı verilerine göre, e-ticaretin payı toplam perakende pazarında yaklaşık 5 puan arttı ve ikinci çeyrekte tüm perakende satışların % 16,1'ini oluşturdu. E-ticaretin bu yıl ABD perakende satışlarının % 14,5'ini oluşturacağı tahmin edilmektedir. Bu oran 2019'da %11'di.

E-ticaretin, karantina tedbirleri kaldırıldıktan sonra perakende pazarındaki bu artan payını koruması bekleniyor. Pandemi, çevrimiçine devam eden geçişi sadece hızlandırdı. Mağazalar yeniden açılırken ve gerçek mekanda satışların toparlanmasıyla dahi 2021'de e-ticaretin toplam perakende satışlarındaki payının sadece % 0,1'ini kaybedeceği tahmin ediliyor. 2024 yılında ABD e-ticaret satışlarının 1 trilyon doları aşması ve ABD'deki toplam perakende satışlarındaki payının %18,1'i bulması bekleniyor.

Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü