Almanya’da Otomobil Satışlarının Artması Daralma Trendindeki Pazarın Geleceği Açısından Umut Yarattı

05 Mart 2019

Avrupa’nın en büyük otomobil pazarı konumunda olan Almanya’da sıfır kilometre araç satışları Şubat ayı için, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 3’lük bir artış kaydetti. Ocak ayının düşüşle tamamlanmasının ardından gelen bu yükseliş, bu hafta içinde başlayacak Cenevre Otomobil fuarı öncesine de denk gelmesiyle, sıkışık durumda olan sektör açısından umut yarattı.
Şubat ayında Almanya’da yeni otomobil satışı 268,800 adet olarak gerçekleşti. Bu rakamın yüzde 70’ini yerli otomobiller oluşturdu.
Almanya’da eski model dizel araçlara şehir içi trafiğinde kademeli olarak yasak getirilmesinin ardından, üretici firmalar bu araçlar için takas promosyonlu kampanyalar hazırladılar. Satışların artmasında bu kampanyaların da etkili olduğu belirtildi.
Almanya’da otomobil satışları son beş aydır art arda düşüş göstermekteydi. Ocak ayındaki son düşüş ise, bir önceki yıla göre yüzde 1.4 olarak gerçekleşti.
Ne var ki, Cenevre Otomobil Fuarı’nın hemen öncesindeki bugünlerde, Almanya’da yaşanan bu pozitif trend, küresel pazarın durumuyla paralellik arz etmiyor. Kuzey Amerika otomobil pazarı bu sene yaşanan aşırı soğuklar nedeniyle canlı değildi. Çin’de de Amerika ile yaşanan ticari anlaşmazlıklar otomotiv pazarını negatif etkiledi.
Cenevre Otomobil Fuarı’nda bu sene en çok tartışılacak konular arasında ticaret savaşları, piyasanın elektrikli araçlara geçiş süreci ve İngiltere’nin bir çekilme anlaşması olmaksızın AB’den çıkması durumunda, firmaların sırtına yüklenecek olan ek üretim maliyetleri ile nasıl baş edileceği gibi konular ön plana çıkıyor.
Öte yandan, Alman Otomotiv Sanayicileri Birliği’nin yayınladığı diğer verilere göre, Şubat ayında üretim bantlarından çıkan araç sayısı 440,900 adet olarak gerçekleşti. Bu rakam geçen seneye kıyasla yüzde 1’lik bir düşüşe tekabül ediyor. Bununla birlikte sektördeki ihracat trendinin de düz bir seyir izlediği belirtildi.

Kaynak: Reuters web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü