Avrupa Dijital Tek Pazarı

25 Ekim 2018

Dijital Tek Pazar; “malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbest dolaşımının güvence altına alındığı ve bireylerin ve işletmelerin, vatandaşlıklarına veya ikamet yerine bakmaksızın, adil rekabet koşulları altında çevrimiçi etkinliklere sorunsuz bir şekilde erişebildikleri ve uygulayabilecekleri ve yüksek düzeyde tüketici ve kişisel veri koruması sağlayan bir tek pazardır.” şeklinde tanımlanmış ve Dijital Tek Pazar olmanın, Avrupa'nın dünya lideri olarak konumunu korumasını sağlayacağı belirtilmiştir. Dijital ekonominin, Avrupalı ​​şirketlerin küresel olarak büyümesine yardımcı olduğu vurgulanmıştır.
Dijital Tek Pazar Stratejisinin, üye devletler, Avrupa Parlamentosu ve paydaşlar arasındaki diyalogdan yararlandığı belirtilmiştir. Stratejinin, çok yıllık bir kapsamı olduğu ve sadece AB düzeyinde alınabilecek temel birbirine bağlı eylemlere odaklandığı ifade edilmiştir.
Dijital Tek Pazar Stratejisi üç husus üzerine kurulmuştur. Birincisi, tüketiciler ve işletmelerin Avrupa çapında çevrimiçi mal ve hizmetlere daha iyi erişimi, ikincisi, dijital ağlar ve hizmetler için doğru koşulların oluşturulması ve üçüncüsü, Avrupa dijital ekonomisinin büyüme potansiyelinin maksimize edilmesi.

Kaynak: ec.europa.eu web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı