Avrupa’da Sınır Ötesi E-Ticaret 143 Milyar Euro Değerinde

24 Eylül 2020

Avrupa'da sınır ötesi e-ticaret 2019'da 143 milyar avro değerindeydi. Ve bu pazarın yüzde 59'u, yani 84 milyar avro, çevrimiçi pazaryerleri tarafından üretiliyor. Amazon pazarın yüzde 22'sini oluştururken, Avrupa sermayeli pazaryerleri yüzde 11'i temsil ediyor.

143 milyar Euro'luk sınır ötesi e-ticaret pazarı seyahat hariçtir. Ama yine de Amazon'un Avrupa'da ne kadar baskın olduğu görülebiliyor. Pazar payı 2018'e göre yüzde 18,5 arttı. Bu arada, Avrupa sermayeli çevrimiçi pazaryerleri, bir yıl öncesine göre yüzde 17 artışla yüzde 11'ini temsil etmektedir.

Çalışmayı yapan Cross-Border Commerce Europe, çevrimiçi pazaryerlerinin 2025 yılına kadar Avrupa'daki sınır ötesi çevrimiçi satışların yüzde 65'ini temsil etmesini bekliyor.

Cross-Border Commerce Europe, Avrupa'daki sınır ötesi çevrimiçi satışlarına, sınır ötesi performans için SEO göstergelerine, kapsanan ülke sayısına ve sınır ötesi ziyaret sayı ve yüzdesine göre belirlenen bir puana göre Avrupa'daki pazaryerleri sıralaması yapmıştır.

Avrupa'da faaliyet gösteren ilk 10 küresel sınır ötesi pazaryeri şunlardan oluşmaktadır: Amazon (ABD), eBay (ABD), AliExpress (Çin), Etsy (ABD), Discogs (ABD), Wish (ABD), Vinted (Litvanya), G2A (Polonya), Farfetch (Birleşik Krallık), Bandcamp (ABD)

Cross-Border Commerce Europe, Avrupa'daki sınır ötesi faaliyet gösteren pazarlar hakkında bazı önemli sonuçlar buldu. Örneğin, 100 çevrimiçi platformdan 56'sı işletmeden tüketiciye satış yapıyor. Ve neredeyse yarısının kendi ürün stoku var. Üçte ikisi, kendi ürünlerini satmayan, yalnızca üçüncü taraf ürünlerini satan saf pazaryerleridir. Bunlar Discogs, Wish, Farfetch ve Bandcamp gibi pazaryerleri.

Tüketiciden tüketiciye pazaryerleri, Depop, Bump (her ikisi de Birleşik Krallık), Hood, Mobile.de, Rebelle (Almanya), Delcampe (Belçika), Vestiaire Collective (Fransa) ve Marktplaats (Hollanda) dahil olmak üzere ilk 100 pazaryerinin yüzde 36'sını temsil ediyor . The Salesroom gibi müzayedelere yalnızca yüzde 10 odaklanıyor. Pazaryerlerinin yüzde 41'i ikinci el ürünler satıyor ve Vinted lider konumda.

Kaynak: ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü