Birleşik Krallık’ta Çevrimiçi Marketler Hala Baskıyı Hissediyor

07 Nisan 2020

İki haftadan daha kısa bir sürede, koronavirüs salgını Birleşik Krallık’ta yaşayan milyonlarca kişinin market alışverişi ve yemek sipariş etme yöntemlerini tamamen değiştirdi.

20 Mart'ta Başbakan Boris Johnson kafe, bar ve restoranların kapanması emrini verdi; üç gün sonra, temel işlerde çalışanlar dışındaki tüm sakinlere mümkün olduğunca evlerde kalmaları ve sadece yiyecek, tıbbi ihtiyaçlar veya kendi başlarına egzersiz için dışarı çıkmaları söylendi.

RetailX araştırmasına göre, 25 Mart itibarıyla yetişkinlerin %85'i restoranlarda yemek yemeyi tamamen bırakmıştır. %29'u artık fiziksel mağazalarda bizzat alışveriş yapmamaktadır . Katılımcıların yaklaşık % 60'ı hala fiziksel mağazalara gittiklerini, ancak, daha az gittiklerini söylemiştir.

Salgın, Birleşik Krallık’ın çevrimiçi süpermarketlerine ve çevrimiçi sipariş verilen diğer gıda tedarikçilerine talepte artışa neden oldu. 11 Mart'taki başka bir ankete katılan RetailX katılımcılarının % 14,2'si dijital market alışverişlerini artırdıklarını söylemişti. Paket servisi olan restoranların hizmete açık kalmalarına izin verilmiştir, ancak, birçoğu bunu yapmamıştır. Bunun nedeni ise personeli iki metre arayla tutmanın zor olması veya gelirlerin giderleri karşılamamasıdır.

Bu kapanmaların sonucu ise günlük olarak fazladan binlerce müşteriyle başa çıkmak için sınırlı kapasiteye sahip süpermarket internet siteleri olmuştur. İngiltere'deki perakendecilerin tüm çabalarına rağmen, birçok çevrimiçi alışveriş müşterisi hala sanal kuyruklarda beklemekte, zaruri ürün sıkıntısı çekmekte ve uzun sürebilecek teslimat süreleriyle karşı karşıya kalmaktadır.

Bu koşullar altında, RetailX'in araştırmasına göre Mart ayı sonunda çevrimiçi olarak alışveriş yapmaya çalışan Birleşik Krallık’taki yetişkinlerin yaklaşık %59'u market alışverişi yapma imkânlarının azaldığını belirtmiştir. Dahası, % 48’i paket servisi olan restoranlara daha zor çevrimiçi sipariş verebildiklerini belirtmiştir.

RetailX'e göre, Mart ayı sonunda ankete katılan Birleşik Krallık’taki tüketicilerin üçte ikisinden fazlası (% 67,6) salgın sona erdiğinde önceki alışveriş alışkanlıklarına geri dönmeyi planladıklarını söylemiştir. Dolayısıyla fiziksel marketlerin perakende ticaretteki payının devam edeceği söylenebilir. Ayrıca, RetailX'e göre salgın sonrasında, salgın sırasında olduğu gibi alışveriş yapmaya devam edeceklerini söyleyen tüketicilerin oranı %24'tür. Bu oran, büyük süpermarketlerin kriz sırasında yakaladıkları çevrimiçi müşterilerin çoğunu tutabileceği anlamına gelmektedir.

Kaynak: emarketer web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü