Birleşik Krallık'ta Tatil Sezonu Müşterileri Bu Yıl Dijitale Yönelecek

12 Kasım 2020

Dijital perakendecilik önümüzdeki tatil sezonunda Birleşik Krallık'taki alışveriş eğilimleri üzerinde büyük bir etkiye sahip olacak. Bu yıl e-ticaret tüm tatil sezonu harcamalarının neredeyse üçte birini oluşturacak ve bugüne kadarki en büyük payı olacak.

23 Mart'tan itibaren 12 hafta boyunca hükümet, katı kapanma önlemlerinin bir parçası olarak Birleşik Krallık’taki temel ihtiyaç olmayan ürün perakende mağazalarını kapattı. Marketten veya ilaçlardan başka bir şey satın almak isteyen tüketiciler bunu mağazalarda yapamadı.

Karantina tedbirleri 15 Haziran'da hafiflediğinde bile, Birleşik Krallık cadde mağazalarında işler normalden çok uzaktı. Sosyal mesafe önlemleri, mağazalardaki ziyaretçi sayısının sınırlı olması anlamına geliyordu. Mağaza içi maske takmak kesinlikle zorunluydu. Tıbbi sorunları olan nüfusun büyük bir kısmına evde kalmaları tavsiye edilirken, diğerleri fiziksel alışverişten tamamen kaçınmak için tedbirler aldı.

Mağaza içi alışverişle ilgili bu sorunlar ve endişeler Noel için durmayacak ve bu nedenle çevrimiçi alışveriş mevsimsel talebin baskısını alacaktır. Bu arada, Kasım boyunca başka bir karantinanın ek ivmesi bu dijital trendi daha da körükleyecektir. Bu yıl, perakende e-ticaret tatil sezonu satışları geçen yıla göre % 16,7 artışla 28,51 milyar sterline (36,38 milyar dolar) ulaşacak ve 2020'deki toplam Birleşik Krallık tatil sezonu satışlarının % 32,2'sini oluşturacak.

Fiziki mağaza tatil sezonu satışları ise % 19 düşüşle 60,04 milyar sterlin (76,63 milyar $) olacak. Mağaza içi satışlar, toplam tatil sezonu satışlarının üçte ikisinden biraz fazlasını oluşturacak ve geçen yılki satışların dörtte üçüne ve 2016'daki satışların % 81,6'sına düşecek.

Cadde mağazaları, bu yıl tatil sezonu alışverişi için evden dışarı çıkan tüketiciler için - izin verildiğinde- kesinlikle çok farklı görünecek. Local Data Company (LDC) ve PwC UK'den alınan verilere göre, Birleşik Krallık'ta 2020 yılının ilk yarısında rekor sayıda (11.120)  mağaza kapanması yaşandı. Bu dönemde 5.119 mağaza açılmasına rağmen, net azalış (6,001 mağaza) 2019'un ilk yarısındaki (3.509 mağaza) düşüşün neredeyse iki katını temsil ediyor.

31 Ekim'de hükümet, 5 Kasım'dan ayın sonuna kadar sürecek ülke çapında başka bir karantinaya geçileceğini duyurdu. Kısıtlamalar önceki karantinadaki kadar sıkı olmasa da temel ihtiyaç ürünü olmayan tüm perakendecilerin kapılarını bir kez daha kapatmaları gerekecek.

Kaynak: emarketer sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü