Britanyalı Çevrimiçi Perakendeciler Gelecek Hakkında "Meydan Okurcasına İyimser"

12 Kasım 2020

Sınır ötesi e-ticaret çözümleri sağlayıcısı Global-e tarafından yaptırılan yeni araştırmaya göre, temel ihtiyaç olmayan ürünlerin çevrimiçi perakendecileri, tatil sezonu satışlarıyla ilgili büyük endişelere rağmen işlerinin geleceği konusunda meydan okurcasına iyimserler. Birleşik Krallık'ın birçok bölgesi daha sıkı karantina kısıtlamaları altında olmasına rağmen, ankete katılanların yaklaşık üçte ikisi (yüzde 67) işlerinin geleceğine güveniyor ve Ekim 2020 itibariyle yarısından fazlası (yüzde 51) pandeminin patlak vermesinden bu yana yurtiçi satışlarında büyüme gördü.

Ancak ankete katılan 200 Britanyalı perakendecinin yüzde 62'si, 4. çeyrek satışlarının Covid-19'un etkisinden kurtulmak için yeterli olmayacağına dair endişelerini dile getirdi. Yüzde 70, bu yıl dördüncü çeyrekteki tatil sezonu satışlarının işleri için bir önceki yıla göre daha önemli olduğuna inanırken, yüzde 67'si bunun "işleri için hayati önemde" olacağını kabul ediyor. Sonuç olarak, yüzde 68'i önceki yıllara göre bu yıl daha erken indirim yapmaya başlamayı planlıyor. Araştırma ayrıca, ankete katılan tüm Britanyalı perakendecilerin yüzde 63'ünün ikinci bir karantinanın zarar verici olacağına inandığını da ekledi. İlk karantina fiziksel mağazaları kapanmaya zorlarken, e-ticaret Britanyalı perakendecilerinin yüzde 69'u için bir "cankurtaran kanalı" oldu ve sonuç olarak yüzde 63'ü e-ticarete daha fazla yatırım yaptı. Uluslararası satış yapan perakendecilerin yaklaşık yarısı (yüzde 44) pandeminin başlangıcından bu yana uluslararası pazarlarda pozitif büyüme gördü ve üçte ikiden fazlası (yüzde 69) şu anda uluslararası e-ticaretin işlerinde daha önemli hale gelmesini bekliyor.

Global-e'nin kurucu ortağı ve pazarlama müdürü Nir Debbi, yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Küresel salgın, şüphesiz perakende sektöründe şok dalgaları yarattı ve pek çok kişi toplu mağaza kapanışları nedeniyle e-ticaret kanallarını bir cankurtaran olarak görüyor. Ancak, dünya çapında çevrimiçi alışverişe doğru hızla geçiş, herkese eşit derecede fayda sağlamıyor.” Katılımcıların sadece yüzde 27'si Brexit'i büyük bir endişe olarak görürken, Covid-19'un ikinci dalgası ve İngiltere'deki mevcut karantina ise katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 48) tarafından en büyük endişe kaynağı oldu. Bununla birlikte, ankete katılanların yüzde 66'sı, Avrupa Ekonomik Alanı'ndaki (EEA) tüketicilere satılan ürünler için tarifeler uygulanmasının AB'ye yapılan satışları olumsuz etkileyeceğinden endişe duyuyor.

Kaynak: fashionunited.uk sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü