Çevrimiçi Ödeme Yaparken Güvenlik Kolaylığın Önünde

27 Haziran 2019

Avrupa'daki tüketiciler, çevrimiçi ödeme konusunda güvenliğin kolaylıktan daha önemli olduğunu düşünmektedir. Fakat İngiltere'de fark oldukça azdır. İngilizlerin yarısından fazlası güvenliği seçerken, yüzde 43'ü kolaylığı seçti.

Bu, “Ödeme Deneyiminde Güvenlik Rahatlığa Karşı” raporundaki sonuçlardan biri olup, GoCardless'ın Birleşik Krallık, Fransa, Almanya ve İspanya'daki 4.000 müşteriden çevrimiçi alışveriş yaparken güvenlik ve rahatlık konusundaki görüşleriyle ilgili yaptığı bir çalışmadır.

İncelenen dört ülkede de, güvenlik kolaylıktan daha önemli olarak var sayılıyor. Ancak Birleşik Krallık'ta fark küçüktür, yalnızca yüzde 55'i güvenliği seçmiştir. Örneğin Fransa'da, tüketicilerin yüzde 62'sinden fazlası çevrimiçi alışveriş yaparken rahatlığa (yüzde 33) göre güvenliği daha değerli buluyor.

İngiltere'de çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 40'ı, Almanya'da yüzde 45'i çevrimiçi alışverişte daha karmaşık güvenlik süreçlerinin kendilerini daha güvende hissettireceğini söylüyor. Bununla birlikte, İngiltere'deki birçok tüketici ek güvenlik adımlarının kendilerini, bazı Fransız (yüzde 46) ve İspanyol (yüzde 41) katılımcıların söylediği gibi, şüpheye düşürebileceğini söyledi.

İngiltere, Fransa, Almanya ve İspanya'daki tüketicilere de daha önceki alışveriş alışkanlıkları hakkında bazı sorular yöneltilmiştir. Almanya'da, katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 48) karmaşık bir ödeme işlemi nedeniyle satın alma işleminden vazgeçti. İngiltere’de bu oran yüzde 44, İspanya’da yüzde 40, Fransa’da ise yaklaşık üçte bir.

Kaynak: Ecommerce News web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü