Çin E-Ticaret Pazarı 2024'e Kadar 3 Trilyon Dolar Değerine Ulaşacak

06 Mayıs 2021

GlobalData'dan gelen yeni veriler, Çin e-ticaret pazarının 2024 yılına kadar 19,6 trilyon CNY (3 trilyon $) değerine ulaşacağını ve önümüzdeki yıllarda % 12,4 yıllık bileşik oran ile büyüyeceğini ortaya koydu. GlobalData'nın E-Commerce Analytics'ine göre, Çin'deki e-ticaret satışlarının 2021'de% 17,2'lik güçlü bir büyüme kaydetmesi ve tüketicilerin COVID-19 salgını nedeniyle gittikçe çevrimdışından çevrimiçine geçmesi bekleniyor. GlobalData'da bankacılık ve ödeme analisti olan Nikhil Reddy, "Çin e-ticareti, son beş yılda yüksek internet ve akıllı telefon penetrasyonu, çevrimiçi alışverişte artan tüketici güveni, e-ticaret platformlarının ortaya çıkışı ve Alipay ve WeChat Pay gibi alternatif ödeme çözümlerinin kullanılabilirliği ile hızla gelişti," dedi.

Çin Ulusal İstatistik Bürosu'ndan alınan verilere göre, tüketici mallarının toplam perakende satışları 2020'de% 3,9 azaldı, ancak Alipay ve WeChat Pay gibi alternatif ödeme çözümlerinin benimsenmesiyle fiziksel malların çevrimiçi perakende satışları aynı dönemde % 14,8 arttı. Reddy, "Çin e-ticaret pazarı son beş yılda yükselişte. Artan tüketici tercihi ve yeni çevrimiçi ödeme yöntemlerinin ortaya çıkmasıyla yükseliş eğilimi önümüzdeki birkaç yıl içinde de devam edecek." dedi. Çinli çevrimiçi pazaryeri Alibaba, Şubat ayında yaptığı açıklamada, 2020'nin son çeyreğinde satışların hem Kasım'daki Bekarlar Günü etkinliğinin hem de COVID-19 salgınının yardımıyla %37 arttığını söyledi.

Kaynak: European Supermarket Magazine
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü