Çin’de Motorlu Araç Satışları Haziran Ayında da Artmaya Devam Etti

10 Temmuz 2020

Çin Motorlu Araç Üreticileri Birliği (CAAM) verilerine göre Haziran ayında motorlu taşıt satışlarında bir önceki yılın aynı ayına kıyasla %11.6 oranında artış kaydedildi. Hükümetin altyapı yatırımlarına tekrar hız vermesi nedeniyle, özellikle ağır vasıta ve ticari araç satışlarında büyük artışlar olduğu ve Haziran ayında toplam 2.3 milyon adet araç satıldığı bildirildi.

Motorlu araç satışlarında son üç aydır düzenli artış kaydedilen Çin’de, özellikle toptan araç satışlarının artmış olması, koronavirüs tedbirlerinin gevşemesinin ardından ülkenin ekonomik toparlanmasına bir işaret olarak değerlendiriliyor.

Çin motorlu araç piyasasının yaklaşık dörtte birini oluşturan ticari araç ve ağır vasıta satışlarının Haziran ayında bir önceki yıla göre %63 arttığı, buna karşın binek otomobil satışlarındaki artışın ise %1.8 oranıyla sınırlı kaldığı açıklandı.

CAAM yetkilisi Chen Shihua yerel yönetimlerin sağladığı tüketim teşviklerinin de satışların artmasına katkı sağladığını belirterek, bu teşviklerin süresinin bitmesi ile birlikte piyasa talebinin tekrar düşme eğilimine girebileceğine dikkat çekti.

Motorlu araç satışlarında geçtiğimiz Nisan ayında %4.4 ve Mayıs ayında da %14.5 oranlarında artışlar kaydedilmişti. Aynı aylarda ticari araç satışlarında da sırasıyla %32 ve %48 oranlarında artışlar gerçekleşti. Çin’deki otomobil satışları koronavirüs salgını öncesindeki süreçte ise son iki yıldır düzenli bir düşüş grafiği çizmekte idi.

Öte yandan yeni nesil elektrikli ve hibrit araç satışlarının grafiği ise düşüş yönünde devam etti. Son bir yıldır her ay düzenli olarak azalmakta olan elektrikli araç satışlarında Haziran ayı satış rakamı 104,000 adet olarak gerçekleşti.

Motorlu araç satışlarında son üç aydır gözlemlenen iyileşmeye rağmen, 2020 yılının bir önceki yıla göre %10 ila %20 arasında bir kayıpla kapanması bekleniyor.  Çin’de 2019 yılında toplam 25 milyon adet motorlu araç satılmıştı.
 
Kaynak: Reuters web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü