Çin’de Otomobil Piyasası Canlandı, Honda Ve Toyota’nın Kar Hedefleri İkiye Katlandı

06 Kasım 2020

Honda Motor firmasından 6 Kasım 2020 Cuma günü yapılan bir açıklamada, Çin’de otomobil pazarının canlanmaya başlamasıyla birlikte, yılın ikinci çeyrek döneminde şirket gelirlerinin %28 arttığı ve buna bağlı olarak yıl sonu işletme karı hedeflerini iki katına yükselttikleri açıklandı.

Yapılan açıklamada firmanın 2020 yılı işletme karı beklentisinin 420 milyar yen olarak revize edildiği belirtildi.

Finans teknolojisi ve veri analiz firması Refinitiv tarafından konunun uzmanı 19 analist arasında yapılan anketin ortalamasına göre, Honda’nın yıl sonu işletme karı 254.6 milyar yen olarak tahmin edilmişti.

Şirketin yılın ikinci çeyrek döneminde gerçekleşen işletme karı 283 milyar yen oldu. Geçen yılın aynı dönemindeki işletme karı ise 220 milyar yen olarak gerçekleşmişti.

Honda’nın açıklamasından saatler önce Toyota firmasının da işletme karı hedefini büyük ölçüde yükselttiği öğrenildi. Toyota ve Honda firmalarının her ikisi de koronavirüs salgınının ardından bugünlerde hızlı toparlanan Çin otomobil pazarına odaklanmış bulunuyorlar.

Honda’nın yaptığı açıklamanın devamında, bu yıl sonu itibarıyla 4.6 milyon adet otomobil satmayı hedefledikleri belirtildi. Bu rakam daha önce hedefledikleri 4.5 milyon adetin üzerinde olmakla birlikte, geçen yıl sonunda gerçekleşen 4.79 milyon adedin altında kaldı.

Geçtiğimiz ay ilk kez bataryalı ve tamamen elektrikli olan ilk otomobilinin seri üretimine başlayan Honda firması, 2030 yılına kadar üretiminin üçte ikisini yeni nesil enerjili araçlara ayırmayı hedeflliyor.

Honda geçtiğimiz Eylül ayında da General Motors ile Amerika’da düşük emisyonlu araç üretimi konusunda teknolojik işbirliği ve maliyet paylaşımını olası kılacak bir ortaklık anlaşmasına ilişkin planlarını kamu oyu ile paylaşmıştı.

Kaynak: Reuters  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü