DHL, Türkiye'de E-Ticarete Daha Fazla Odaklanacak

28 Aralık 2018

DHL, Türkiye'de e-ticarete daha fazla odaklanmayı planlıyor. Alman lojistik firması, Türkiye'yi Orta Doğu ve Avrupa pazarlarındaki büyümeyi hızlandırabilecek önemli bir bölgesel merkez olarak görüyor. DHL, bu planın ilk adımı olarak İstanbul Havaalanında bir operasyon merkezi kuruyor.
Geçtiğimiz günlerde İstanbul’da düzenlenen DHL Uluslararası Sınır Ötesi e-Ticaret Zirvesi’nde, Türkiye’nin Avrupa, Afrika ve Asya’nın buluşma noktasında olduğu ve DHL’in Türkiye’den Orta Doğu ve Afrika’daki birçok noktaya daha hızlı hareket edebileceği ifade edildi. DHL'in küresel e-ticaret dağıtımındaki payının yüzde 29 civarında olduğu, ancak 2020 yılına kadar yüzde 40 ila 50 arasında bir yere ulaşacağının tahmin edildiği belirtildi. E-ticaret dağıtım payının, 2016 yılında yüzde 5 olduğu, bu yılın ocak ayında yüzde 10'a, geçtiğimiz Kasım ayında yüzde 15'e yüklediği ifade edilerek, 2020'den beklentilerinin yüzde 25-30'a ulaşmak olduğu vurgulandı.

Kaynak: ecommercenews.eu web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı