E-Ticaret Polonya’da Rekor Kırdı

21 Ocak 2021

COVID-19 salgını, Polonya'da çevrimiçi harcamaların neredeyse %25 artmasına neden oldu. Bu yıl önemli ölçüde daha iyi sonuçlar getirebilir, birçok sektör çevrimiçi satış yapmanın avantajlarını yeni keşfediyor.

Statista tarafından toplanan istatistiksel verilere göre, 2020'de Polonyalılar ana kategorilere (giyim, elektronik, mobilya, gıda ve kozmetik, oyuncak ve aksesuarlar) yaklaşık 12 milyar dolar harcadı. Perakende satışlarda e-ticaretin payının önemli ölçüde arttığı daha önce bildirilmişti. Beklenen %8, Batı ekonomileriyle karşılaştırıldığında hala çok az. Bu ekonomilerde oran şu anda yaklaşık %20 seviyesine ulaşmaktadır. E-ticaret akımı, benzer bir değere ulaşana kadar sona ermeyecektir. COVID-19 salgını büyümenin doğal hızını bozarak bu süreci hızlandırdı.

Geçen yıl Polonya'da yaklaşık 11.000 yeni e-ticaret web sitesi ve çevrimiçi mağaza açıldı. Şu anda, Polonya'daki internet kullanıcılarının yaklaşık %80'i çevrimiçi alışveriş yapmaktadır. Polonya'da e-ticaret esas olarak küçük ve orta ölçekli firmalardan oluşmaktadır. Satışlarının yaklaşık 22 milyar avro olduğu tahmin edilmektedir.

Birçok sektörde, satın alma süreçlerini iyileştirmek, modern teknolojileri getirmek, müşteri hizmetlerinin kalitesini iyileştirmek, modern ve uygun ödeme şekillerini ve verimli lojistik süreçleri uygulamak için hala çok fazla alan bulunmaktadır. Bu yatırımlar, COVID-19 sırasında kazanılan yeni müşterilerin kalmalarını sağlayacak ve daha fazlasını çekecektir.

Kaynak:  cross-border-magazine  
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü