E-Ticaret Siteleri, Covid-19 Salgınının Siparişleri Artırmasıyla Reklam Harcamalarını Artırdılar

24 Mart 2020

COVID-19 salgını, ABD’de alışveriş alışkanlıklarında önemli bir değişime yol açtığından, e-ticaret siteleri reklam harcamalarını artırdı. E-ticaret sitelerinden gelen reklam harcaması, analitik firması MediaRadar'a göre, 17 Şubat'ta başlayan dört haftalık bir dönem için 4,8 milyon dolardan iki katına çıkarak 9,6 milyon dolara ulaştı.

E-ticaret siteleri, çevrimiçi alışverişe yönelen, evden çalışan, dışarı çıkmaktan kaçınan veya mağazalardan yeterince tedarik edilemeyen malları arayan insanların davranışınlarındaki ani değişime hızla uyum sağlamak zorunda kaldı.
 
E-ticaret siteleri, kısa vadede çevrimiçi reklam harcamalarını artırırken, koronavirüsün olumsuz ekonomik yansımalarının dünya çapındaki medya harcamalarını azaltması bekleniyor. EMarketer, 2020 yılında toplam medya harcamaları tahminini 712 milyar dolardan 691,7 milyar dolara çekmiştir.

Dünya Sağlık Örgütü'nün 11 Mart'ta pandemi olarak belirlediği koronavirüs ile ilgili endişelerin ortasında, Z kuşağı ve Y kuşağı için çevrimiçi alışveriş popüler olmuştur. Pazarlama şirketi Acosta tarafından yapılan bir ankette, 18 ila 39 yaşları arasındaki insanların %58’i mağazadan teslim alınan (store pick up) çevrimiçi market siparişi verdiklerini ve %30'u çevrimiçi alışverişlerini artırdıklarını söylemiştir. Araştırmaya göre, genel nüfusta mağazadan teslim alınan çevrimiçi market siparişi verenlerin oranı % 34 iken, % 25’i çevrimiçi alışverişlerini artırdıklarını söylemiştir.

Kaynak: marketingdive web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü