E-Ticaret ve Mağaza İçi Alışveriş Arasındaki Yeni Denge

15 Ekim 2021

Salgının perakendeci, tedarikçi ve alışverişçi davranışlarını değiştirdiğini söylemek, on yılı hafife almak olabilir. Perakendecilerin daha kolay teslim alma, nakliye ve teslimat seçenekleriyle müşterilerini korumanın yollarını uygulaması gerekiyordu. Tedarikçiler, mağazanın yoğunluk düzenlerinde değişiklik olması durumunda “tam zamanında” tedarik zinciri modellerinin bozulabileceğini fark etti. ABD Ticaret Bakanlığı verilerine (Digital Commerce 360 ​​aracılığıyla) göre, çevrimiçi alışveriş yapanlar 2020’de ABD'li perakendecilerle 2019’a kıyasla %32,4 daha fazla harcama yaptı ve bu en az yirmi yılda e-ticarette gördüğümüz en büyük büyüme oldu.

Artık alışveriş yapanlar e-ticareti daha uygun bir seçenek olarak gördüklerine göre, mağaza içi alışveriş için riskler daha yüksek. Alışveriş yapanlar beklemeye, uzun araba kullanma sürelerine veya park etme sorunlarına karşı daha az istekli olabilir ve ihtiyaç duydukları ürün için birden fazla perakende mağazasını didik didik arayabilir. Aslında, son Linnworks araştırması (AP News aracılığıyla), tüketicilerin %76’sının, konu çevrimiçi alışveriş olduğunda rahatlığın en önemli öncelik olduğunu söylediğini ve %98’inin pandemi öncesine göre kolaylık ve rahatlığa daha fazla değer verdiğini ortaya koydu. Alışveriş yapanları mağazada tutmak için perakendeciler, deneyimin "göster, tıkla, satın al" kolaylığıyla eşleştiğinden veya aştığından emin olmalıdır.

E-ticaret satışlarının, 2022 yılında dünya çapında perakende satışların %20,4'ünü oluşturması bekleniyor. Büyümeye devam etmek için perakendeciler yüksek kaliteli bir çevrimiçi deneyim sağlamalıdır. Daha kolay gezinme, daha hızlı teslimat (alışveriş yapanların %95'i, Linnworks'ün verilerine göre nakliyenin satın alma kararlarında bir faktör olduğunu söylüyor) ve daha düzenli bir ödeme - bu iyileştirmelerin devam etmesi gerekiyor.

Perakendeciler ayrıca çevrimiçi alışverişin mağazacılık ve segmentasyon avantajlarına da eğilmelidir. Alışveriş gelişmeye devam ettikçe, çevrimiçi deneyimleri kolaylaştırmak için zengin medya içeriği oluştururken tüketicileri daha kesin ve uygun maliyetli bir şekilde analiz etmek ve hedeflemek daha önemli olacaktır.

Tüketiciler çevrimiçi ve mağaza içi alışveriş arasında yeni bir denge kurarken, perakendeciler alışveriş yapanların hangi kanalı kullanırlarsa kullansınlar tutarlılık görmelerini sağlamalıdır. Müşteri deneyimini satış kanallarında tamamlayıcı olacak şekilde güçlendirmek inanılmaz derecede önemli olacaktır. Görseller ve bilgiler tutarlı olmalı ve pazar yerleri ve mağaza konumlarında erişilebilir olmalıdır. Mağazadaki ürünler, çevrimiçi olarak gösterilenler gibi görünmeli ve aynı özelliklere sahip olmalıdır.
 
Kaynak: forbes.com 
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü