E-ticaretin İş Dünyasına Etkisi

01 Aralık 2022

E-ticaret başta finans, perakende, iletişim ve iş hizmetleri olmak üzere ekonominin her sektörünü etkilemiştir. Günümüzde birçok kuruluş, ürün ve hizmetlerinin pazara çıkış hızını artırmak için e-ticareti benimsemiştir. E-ticareti teşvik eden yenilikler arasında elektronik kataloglar ve internette bilgi bulmak için arama motorları; mal ve hizmetleri otomatik olarak arayan yazılım aracıları veya robotlar; kullanıcılara kişisel verilerine dayalı olarak ürün öneren sistemler ve İnternet kimlik Sertifika Hizmetlerinin dijital garantileri yer alır.

Çevrimiçi alışverişin yükselişi, yeni ekonomiyi besliyor ve tüccarları ürünlerini benzersiz kılan şeyleri belirlemeye teşvik ederek ve alışveriş yapanların geri gelmesini sağlayan ilgi çekici deneyimler yaratarak inovasyonu teşvik ediyor.

Bununla birlikte, e-ticaret şirketlerinin yalnızca %10’u sosyal medya platformlarında reklamları kendi avantajlarına kullanıyor. 2023 yılına kadar e-ticaret satın alımlarının %14,1’den %22’ye çıkacağı tahmin ediliyor.

Teknoloji daha iyi ve daha verimli alışveriş deneyimlerine izin verdi. Ve sosyal medya, bir şeyler satın alma konusundaki düşüncelerimizi değiştirdi.
 
Kaynak: ceoworld
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü