Facebook, 2019/2020 Siyasi Reklam Harcamalarında Hâkimiyetini Sürdürüyor

25 Şubat 2020

EMarketer araştırmasına göre, Google ve Facebook, ABD'deki toplam dijital reklam pazarının % 60,8'ini kontrol etmektedir. Bu ikilinin dijital siyasi reklam gelirlerinden aldığı pay söz konusu olduğunda ise bu seçim döneminde oran % 77,6'ya tırmanmaktadır.

Facebook, 2019/2020 seçim döneminde % 59,4'lük bir pay ile siyasi reklamlar için baskın olarak kullanılan dijital platformdur.  Bu dönemde Facebook üzerinde gerçekleştirilen siyasi reklam harcaması 796,8 milyon dolar olmuştur.
Facebook’un, siyasi reklam verenler için erişim, hedefleme ve kullanım kolaylığı sunduğu, adayların, TV veya radyoya kıyasla potansiyel destekçilerine daha hızlı ve kolay bir şekilde reklam gönderebildiği ifade edilmektedir.

Google, 2019/2020 seçim döneminde % 18,2’lik pay ile siyasi reklamlar için kullanılan dijital platformlar içinde ikinci sırada yer almaktadır. Bu dönemde Google üzerinde gerçekleştirilen siyasi reklam harcaması 243,7 milyon dolar olmuştur.

EMarketer araştırması, Google'ın siyasi reklam gelirlerini reklam türlerine göre ayırmasa da görüntülü reklamlara harcanan paranın çoğunun YouTube'a gittiği bilinmektedir. YouTube’un popüler olmasının nedeninin, reklam verenler TV'de yayınladıklarının aynı veya benzeri reklamları yayınlayabilirken, farklı bir kitleye ulaşabilmeleri olduğu belirtilmektedir. Google'da arama harcamaları ise adaylar adlarının arama sonuçlarında üstlerde görünmesini istedikleri için seçim dönemi boyunca oldukça sabittir.

Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü