Aramayı kapat

Ticaret Bakanlığı Ana Sayfa

T.C. Ticaret Bakanlığı

Yüzüncü Yıl Logo Mustafa Kemal Atatürk Bayrak Recep Tayyip Erdoğan Resmi

Hindistan, Altın ile Gümüşe Uygulamakta Olduğu Gümrük Tarife Oranını %15'e Yükseltti

15 Mayıs 2026

Hindistan, altın ile gümüşe uygulamakta olduğu ithalat vergilerini %6'dan %15'e çıkardı. Ülke yönetiminin yeni kararnamesine göre söz konusu adım, altın ile gümüşün yurtdışından satın alımını kısıtlayarak ülkenin döviz rezervleri üzerindeki baskıyı hafifletmek amacıyla atıldı.

Hindistan’ın altın ile gümüş ithalatına uygulamakta olduğu gümrük vergisi oranını yükseltilmesinin, dünyanın ikinci büyük değerli metal tüketicisi ülkesi olan Hindistan'da altın ile gümüşe olan talebi düşürebileceği, aynı zamanda Hindistan'ın ticaret açığını daraltmaya yardımcı olabileceği değerlendiriliyor.

Kaynak: miningweekly
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü