Hindistan: E-Perakende Platformları Üzerinden Yapılan Harcamaların Yüzde 60’ı Dijital Modlarla

05 Kasım 2020

Flipkart ve Amazon gibi e-ticaret platformlarında müşteri harcamalarının yaklaşık % 60’ının, kapıda nakit ödemenin tercih edilen ödeme yöntemi olduğu Covid-19 öncesi günlerin aksine, bu yılki festival sezonu boyunca dijital modlar üzerinden gerçekleştirildiği ifade edildi. Kapıda nakit ödeme, geleneksel olarak tüm e-ticaret işlemlerinin %70'ini oluşturmuştur. Pandeminin ilk günlerinde, önde gelen çevrimiçi pazaryerlerinin çoğu eve teslimatta fiziksel teması caydırdığı için kapıda nakit ödeme işlemleri hızla düştü, ancak, daha sonra tekrar artışa geçti. Unified Payments Interface (UPI) tarafından etkinleştirilen akıllı telefon uygulamaları ve e-cüzdanların yanı sıra teşvikler ve taksit (EMI) seçenekleri sunan banka ve kredi kartları, fiziki nakit temelli işlemlerden uzak durulmasının istenildiği bir zamanda tüketicileri temassız modlara doğru yöneltti. Kağıt para lojistik ve güvenlik maliyetlerini artırdığı için, işlemlerin nakitten dijital araçlara dönüştürülmesi hem e-ticaret hem de bankacılık endüstrisinin uzun süredir ifade ettiği bir hedef olmuştur.

Kaynak: Economic Times web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü