Hindistan E-Ticareti - Teknoloji Destekli Lojistikte Rekor

05 Kasım 2020

Hindistan'ın depolama ve tedarik zinciri eğilimleri, e-ticarette değişen tüketici beklentileri nedeniyle 2020'de büyük değişimlere tanık oldu. Bu yıl tüketici davranışında e-ticarete doğru büyük bir değişim diğer ülkelerde olduğu gibi Hindistan'da da yaşanıyor. Pandemi tüketicilerin geleneksel perakendeciliğe olan bağımlılığını azalttığı için, pek çoğu çevrimiçi alışverişi ve temassız ödemeleri ve teslimatları ilk kez deniyor. Tüketici beklentilerindeki değişiklikler ve dünya çapındaki aksamalar, aynı zamanda küresel tedarik zincirlerini ve lojistik operasyonları büyük ölçüde değiştirmiş durumda. Bu yıl Hindistan’ın 2,6 trilyon ABD doları tutarındaki GSYİH'sinin 64 milyar ABD dolarının e-ticaret pazarından geleceği tahmin ediliyor. Ve tüm bunların, dünya çapındaki tedarik zincirlerini etkileyen en zor yıllardan birini karakterize eden üretim ve işgücü kıtlığına, nakliye kesintilerine ve diğer gecikmelere rağmen olması öngörülüyor. Bu trende paralel olarak, Hindistan'ın depolama ve lojistik sektörleri odaklarını daha hızlı teslimat süreleri, sipariş özelleştirme ve daha iyi iade politikaları gibi e-ticaret müşteri beklentilerindeki artışı karşılamaya çevirdi. Böylesine zorlu bir sektör için bu hızlı dönüşüm bazı temel teknolojilerin benimsenmesini getiriyor: Otomasyonda yapay zeka (AI), blokzinciri ve büyük veri ve nesnelerin interneti (IoT)

Kaynak: Techwire Asia web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü