Ikea Artırılmış Gerçeklik Uygulamasını Yeniliyor

29 Mayıs 2019

Ikea, müşterilerin ürünlerini kendi evlerinin konseptine göre görselleştirmelerini ve ardından bu öğeleri uygulama aracılığıyla sipariş etmelerini sağlayan yeni bir uygulamayı piyasaya sürüyor. Yeni Ikea uygulaması ilk olarak Fransa ve Hollanda'da başlatılacak. Şirket yavaş yavaş iş modelini değiştiriyor. Müşterileri kendi kendine hizmet veren, şehir dışı mağazalarına çekmek yerine, İsveç mobilya devi, bir uygulama veya internet sitesi aracılığıyla Ikea ürünleri için alışveriş yapan müşterilere yardım etmeye odaklanıyor.

2017'de, Ikea müşterilerin 2.000'den fazla ürünün evlerinde nasıl görünebileceğini görmelerini sağlayan artırılmış gerçeklik uygulaması başlatmıştı. Ancak yeni çıkarılan uygulamadaki temel fark, uygulamadan alışveriş yapmanın mümkün olmamasıydı.

Uygulama ilk önce Fransa ve Hollanda'da piyasaya sürülecek ve yıl sonunda, Almanya dâhil olmak üzere perakendecinin ilk sekiz pazarında satışa sunulacak. IKEA'nın dijital sorumlusu Barbara Martin Coppola Reuters'e verdiği röportajda uygulamanın tamamen yeni bir deneyim olduğunu ve mağaza ve çevrimiçi deneyim ile birleştirildiğini söyledi. Yeni uygulama, Ikea’nın mevcut uygulaması Place AR’ın yerini alacak.

Kaynak: ecommercenews web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü