İşletmeden İşletmeye e-Ticaret Platformları (B2B): Avrupa'nın Kaybetmeyi Göze Alamayacağı Yarış

19 Aralık 2018

Son birkaç yıldır, Avrupa ekonomisinin ve sanayisinin geleceği için stratejik öneme sahip küresel bir dijital savaş yaşanıyor: İşletmeden tüketiciye e-Ticaret (B2C) yarışında ABD ve Çin  önde olduğu görünmektedir.  Avrupa’nın ise güçlü üretim yapısı, enerji otomasyonu ve robotik sektörleri ile B2B yarışında iyi bir konumda olduğu belirtilmektedir. B2B platformların işbirlikçi, basit, ölçeklenebilir, güvenli ve güvenilir olmaları halinde başarılı olacakları  ifade edilmektedir. Avrupa Komisyonun, 2020 Ufku ile "Platform Kurulması Projesi" için 2019-2020 döneminde 200 milyon avro kaynak ayırdığı ifade edilmiştir. Enerji-üretim ve veri platformlarının 2019’un odak noktası olduğu ifade edilmiştir.

Kaynak: ec.europa.eu  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı