İspanya’da E-ticaret Covid-19 Dolayısıyla %55 Büyüdü

31 Mart 2020

İspanya’da, Covid-19 beraberinde gelen sokağa çıkma kısıtlaması dolayısıyla çevrimiçi satışların %55 arttığı ifade ediliyor. 100 e-ticaret işletmesinin değerlendirildiği araştırmaya göre, bazı e-ticaret kategorilerinin cirolarında düşüş görülürken (moda ve ayakkabıda %69, evcil hayvan ürünlerinde %22); spor (%191), mobilya (%135), bahçe ürünleri (%130) ve ecza ürünlerinde (%26) ciro artışı yaşandığı belirtiliyor. Araştırmada, çevrimiçi süpermarketlerin gıda kategorisinde değerlendirmeye alınmadığı, ancak, bu alanda da büyük bir ciro artışının kaydedilmiş olabileceğine dikkat çekiliyor.

İspanya’da Covid-19 nedeniyle fiziksel mağazaların birkaç kategori hariç kapanmasının tüketicileri çevrimiçi alışverişe yönlendirdiği ifade ediliyor. Okulların kapanmasıyla birlikte, okul ürünleri kategorisinde satışların %47 arttığına dikkat çekiliyor. Bazı kategorilerin cirosunda, stoklama davranışı nedeniyle dalgalanma gözlendiği belirtiliyor, bu duruma örnek olarak %22 düşüş gösteren evcil hayvan ürünleri kategorisi veriliyor. Mevcut durumda e-ticaret piyasasındaki en büyük zorluğun teslimat zamanı olduğu ifade ediliyor. Lojistik merkezlerin yoğunluğu, siparişlerdeki artış ve çalışanlar için alınması gereken geçici güvenlik önlemleri dikkate alındığında, lojistik hizmeti sağlayıcılarının artan gönderi talebini karşılamakta zorlanabildiğine dikkat çekiliyor.

Kaynak: Cross-border Magazine web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü