İsviçrelilerin % 43'ü Koronadan Sonra Daha Az Alışveriş Yapmak İstiyor

14 Nisan 2021

İsviçre'de birçok insan korona salgını nedeniyle alışveriş davranışlarını kalıcı olarak değiştirdi. İsviçreli tüketicilerin neredeyse yarısı gelecekte daha az tüketmek istiyor. Birkaç ürün ve hizmet kategorisinde, harcanan para miktarının düşmesi bekleniyor.

Son aylarda, İsviçre'deki birçok tüketici bir miktar tasarruf yaptı. Restoranlara hiç ziyaret olmadı ve çok az seyahat gerçekleşti. Ama bu geçici bir şey değil. Krizin tüketici davranışları üzerinde kalıcı bir etkisi olması muhtemeldir. Alix Partners tarafından yapılan bir anket, katılımcıların yüzde 43'ünün buna inandığını gösteriyor.

Eğlence ve kültür, seyahat, güzellik ürünleri ve hizmetlerinin yanı sıra ev mobilyası ve giyim için para harcamalarının gelecekte de azalmaya devam etmesi bekleniyor. Nüfusun çoğunluğunun aşılarla normal bir hayata dönüleceğine inanması gerçeğine rağmen beklenti bu yöndedir.
Ancak daha az harcamaya ek olarak, İsviçreliler alışverişlerini daha çok çevrimiçi yapmayı da planlıyor. Ankete katılanların yaklaşık üçte biri, gelecekte kıyafetlerini öncelikle olarak çevrimiçi satın almak istediklerini söylüyor. Çevrimiçi gıda ve market alışverişlerinin de önümüzdeki yıllarda artması muhtemeldir.

Korona salgını, tüketici davranışında da farklı bir değişikliğe yol açtı. Şimdi İsviçre nüfusunun üçte birinden fazlası sağlık ve finansman konusunda endişelidir.

Alix Partners'tan Cornelia Brühwiler, bağışıklık sistemini güçlendiren katkı maddeleri içeren yiyeceklerin yanı sıra reçetesiz satılan ilaçların daha popüler hale geleceğini düşünüyor. "Ek olarak, dezenfektanlar pandemiden sonra bile hemen hemen tüm mağazalarda bulunmaya devam edecek." dedi.

Kaynak: Ecommercenews
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü