Koton’un Global Operasyonları E-Ticaret ile Büyüyecek

03 Mayıs 2021

Türkiye’deki ilk lojistik merkezini Mayıs ayında açacak olan Koton, e-globalleşme kapsamında üç dijital dönüşüm yatırımı yapıyor. Lojistik ve dijital dönüşüm için 2022 sonuna kadar 15 milyon dolar ayırdıklarını söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “E-ticaret satışı olan ülke sayısını 2021 sonunda 39’a çıkaracağız” dedi. Planların aylık ve hatta günlük olarak değişmek zorunda kaldığı öngörülemeyen zamanlardan geçtiğimizi söyleyen Yılmaz “E-ticaretin çok büyük desteği oluyor” derken alçakgönüllü davranıyor. Çünkü 2020’nin başında pandemiyle derinleşen ekonomik darboğazı atlatan Koton, e-ticarete dayalı global büyüme stratejisi kapsamında tüm kaynak ve gücünü dijital altyapı ve lojistik yatırımlarına ayırdı.

Halihazırda 19 ülkede e-ticaret operasyonu olan Koton, 2021 sonuna kadar bunu 39 ülkeye çıkarmayı hedefliyor. E-ticaret satışlarını 2020’de Türkiye’de yüzde 62, yurtdışında baz etkisiyle yüzde 150 artıran Koton, 2021 için Türkiye’de yüzde 30, yurtdışında ise yüzde 100 e-ticaret büyümesi bekliyor. Büyüyen e-ticaret operasyonuyla lojistiğin ‘ana iş kolu’ haline geldiğini belirten Yılmaz’a göre, global operasyon üçüncü partilerle yönetilemeyecek hacme ulaştığında yurtdışında da lojistik yatırımları söz konusu olabilir.

Diğer yandan Rusya, Kazakistan, Romanya, Sırbistan ve Fas gibi ülkelerdeki mağaza stoklarını e-ticarete açmaya hazırlanan Koton, bu operasyonu da diğer ülkelere taşıyacak.

Kaynak: Dünya
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü