Moda Eğitiminde Data Analiz Yetenekleri Geliştirilmeli

04 Mart 2021

Delaware Üniversitesi’nden Lora Merryman ve Dr. Sheng Lu tarafında yapılan “Moda Devleri Data Bilimi Dönemine Hazır mı?” adlı çalışmalarında moda eğitiminin data analiz yeteneklerine de hazırlaması gerektiğini belirtiyorlar.

Araştırmacılar, moda sektörünün gelecekte tedarik zincirinden, stok kontrolüne, satış öngörülerine, sosyal medya ve tüketici satın alma alışkanlıklarına kadar birçok alanda veri analizi ve yapay zekâyla şekilleneceğini belirtiyorlar.

Değişimin şimdiden başladığını belirten uzmanlar, firmaların bu konuya gereken önemi vermesinin önemine vurgu yapıyorlar.

Bu minvalde, bazı firmalar büyük verinin etkilerine hızlı cevap vermede geri kalmadılar. Örneğin, küresel hazır giyim markalarından Amerikan Gap Inc. “yaratıcı direktör” pozisyonunu kaldırarak yerine ürün dizaynı için yerine veri analizcisi pozisyonu açtı.

Diğer yandan, teknolojiyle tekstilin daha sıkı kaynaşması EDITED, Trendalytics ve Style Sage gibi bir takım teknoloji firmalarının da sektöre dâhil olmasına ve veri düzenleyici, akıllı stok müdürü gibi yeni iş pozisyonlarının da doğmasına yol açıyor.

Kaynak: textiletoday
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü