Tam Otonom Araç Üretiminin Ticari Olarak Cazip Hale Gelmesi Çok Zaman Alacak

06 Mart 2019

VW Ticari Araçlar Başkanı Thomas Sedran’a göre, sürücüye ihtiyaç duymaksızın tam otonom çalışabilen araçların ar-ge süreci küresel boyutta halen değişik oyuncular eliyle devam ediyor. Bu araçların yollarda seyrüsefer yapabilecek erişkinliğe ulaşabilmeleri için önümüzde daha en az beş yıl var. Üstelik söz konusu teknoloji o kadar karmaşık ve maliyetli ki, şu an için ticari anlamda kazanç da vaat etmiyor.
Otonom araçlar çok yüksek bir teknoloji altyapısı gerektiriyor. Lidar tabir edilen lazer ve radar teknolojilerine ve ayrıca çok hassas sensörlere ihtiyaç gösteriyor. Buna ek olarak pahalı bulut bilişimi ve haritalama sistemlerine abonelikler gerektiriyor.
Google ve Uber gibi firmalar çevrimiçi taksi ve kargo hizmetlerinde kullanmak üzere tam otonom araç geliştirmek için şu ana kadar milyarlarca dolar harcamış bulunmaktalar.
Seviye 5 olarak adlandırılan ve sadece adres girme dışında hiçbir sürücü müdahalesi gerektirmeyen otonomi teknolojisinin, Mars’a astronot göndermeye eşdeğer bir teknolojik düzey gerektirdiğini ifade eden Sedran, seviye 5 otonominin yeryüzünün her bir noktasında son nesil mobil altyapıya ve gerçek zamanlı güncellenen yüksek çözünürlüklü harita teknolojilerine ihtiyaç duymasından dolayı, küresel ölçekte hiçbir zaman bütünüyle uygulanma imkanının olmayabileceğini söyledi.
Seviye 3 olarak adlandırılan ve sürücüsü olmakla birlikte, çok yüksek hassasiyetli sensör ve radar teknolojileri sayesinde sürücüye ileri seviyede manevra ve fren desteği sağlayan otomobillerde bile, sadece sensör, işlemci ve yazılım maliyetlerinin 50,000 avro civarında olduğunu söyleyen Sedran, yatırımların kısa vadede verimli olabilmesi için, bu maliyetin 6000 ya da 7000 avro civarına inmesi gerektiğini belirtti, ve bunun gerçekleşebilmesi için ise, hali hazırda kullanılmakta olan teknoloji seviyesinde adeta bir kuantum sıçraması yaşanması gerektiğini de sözlerine ekledi.

Kaynak: Reuters web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü