Tesla’nın Satış Mağazalarını Kapatma Stratejisinde Revizyona Gitmesi, Otomobil Fiyatlarına Zam Olarak Yansıyacak

11 Mart 2019
Elektrikli otomobil üreticisi Tesla geçtiğimiz Pazar günü yaptığı açıklamada, lüks segmentteki araçlarının fiyatlarında yüzde 3’lük bir artışa gideceklerini belirtti. Tesla daha önce otomobil maliyetlerini daha düşük tutup, diğer araçlarla daha rekabet edebilir hale gelebilmek için, satış mağazalarının büyük çoğunluğunu kapatarak, talepleri çoğunlukla internet üzerinden alacaklarını beyan etmişti. Bu planın tekrar revize edilecek olması ise fiyatlara artış olarak yansıyacak.
Fiyat artışlarının Model 3’ün üst donanımlı türevlerini, Model S ve Model X adlı üst segment araçları kapsayacağı belirtildi. 35,000 dolar tutarındaki baz modelde ise fiyat artışına gidilmeyecek.
Söz konusu fiyat artışının 18 Mart’tan sonra geçerli olacağı belirtildi.
Tesla geçtiğimiz ay yaptığı bir açıklama ile tüm satışlarını internet ortamına kaydırarak elde edeceği maliyet tasarrufu sayesinde, otomobillerin satış fiyatında yüzde 6’lık bir indirime gidebileceklerini açıklamıştı.
Şirket kapatma kararı aldığı mağaza sayısının ilk etapta ancak yarısı kadarını kapatabileceğini, dolayısıyla, maliyet kazancının da ancak bu ölçüde olabileceğini belirtti.
Ayrıca daha önceden bazı büyük şehirlerde kalabalık noktalarda faaliyet gösteren, ancak düşük satış hacimleri nedeniyle kapatılmış bulunan bazı mağazaların da, daha az eleman sayısı ile tekrar açılmasına karar verildiği bildirildi.
Galerilerde satışa hazır durumda olan otomobil stoklarının da, eskiye oranla daha az miktarda tutulacağı belirtildi.

Kaynak: Reuters  web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü