Tüketici Güveni Ağırlıklı Olarak Yorumlara ve Marka Dürüstlüğüne Dayanıyor

05 Eylül 2019

Trustpilot’un Haziran 2019 tarihli araştırmasına göre tüketiciler sadece bir marka ile ilgili olumsuz yorumları gördüklerinde değil, ayrıca markanın olumsuz yorumları silmesi durumunda da markaya olan güvenlerini kaybetmektedir.

Dünya genelinde, dijital alışveriş yapanlarla gerçekleştirilen bir ankete katılanların %95’i için yorumların silinmesi, %81’i için marka hakkındaki yorumlara hiç yer verilmemesi markaya olan güvensizlikte büyük rol oynamaktadır.

Markaya olan güveni artıran faktörler sorulduğunda ise öne çıkan başlıklar yorumlarla ilgilidir. Araştırmaya katılanların neredeyse tamamı olumlu tüketici görüşlerinin markaya olan güveni artırdığını belirtirken, %80’i tüketici yorumlarına yer veren şirketlere güvendiklerini belirtmişlerdir.

Kuşkusuz alışveriş yapanlar seçici olabiliyorlar. Bir teknoloji sağlayıcısı olan TurnTo’nun Kasım 2018 tarihli çalışmasına göre, ABD’li internet kullanıcıları 2 dolar fiyat farkı olan iki benzer ürünü araştırıyorlarsa, %73’ü pahalı olanının beğeni puanının yüksek olması halinde onu satın almaya daha meyilli olabileceklerini belirtmiştir. Perakendecinin sitesinde yorum veya beğeni puanı görememeleri halinde ise kullanıcıların %76’sı satın almaya daha az meyilli olduğunu belirtmiştir.

Trustpilot’un araştırmasına göre, yorumlar alışveriş yapanlar açısından markayı tanıma konusunda kilit öneme sahiptir. Tüketicilere daha önce duymadıkları bir çevrimiçi şirketle nasıl tanıştıkları sorulduğunda, dijital alışveriş yapanların çoğunluğu okudukları tüketici yorumlarını belirtmişlerdir.

Satın alma yolunda olan yeni bir tüketici için yorumları okumak, markanın sosyal medya kanallarına göz atma, fiyatları karşılaştırma ve kupon indirimlerini araştırmanın önüne geçmiştir.
 
Kaynak: emarketer web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü