Uygulamalar ve Blockchain, Avrupa Süpermarketlerinin İklime Duyarlı Tüketicileri Çekmesine Yardımcı Oluyor

27 Şubat 2020

Müşterileri indirimli yiyeceklere, kökenlerini gösteren tavuk ve peynir kodlarına ve plastik kullanımı kesen su dağıtıcılarına ve parçalanabilir ambalajlara yönlendiren cep telefonu uygulamaları; Avrupa süpermarketlerinin gıda atıkları ve günlük ürünlerin çevresel maliyeti hakkında giderek daha fazla endişe duyan müşterileri çekmek için attığı adımlardan sadece birkaçını oluşturuyor.
 
Ülke çapında yaklaşık 500 mağazası bulunan İtalyan organik süpermarket zinciri NaturaSi, son kullanma tarihi yaklaşan ürünleri 15 ülkede satışa sunan bir uygulamayı kullanmaya başladı. Firma yetkilileri tüketicilerin gıda zayiatını azaltma çabalarına olumlu yaklaştığını belirtiyor. NaturaSi ayrıca müşterileri plastik şişelerden uzaklaştırmak için su dağıtıcıları (mavi, otomat benzeri dokunmatik ekranlı kutular) kuran ilk İtalyan süpermarketi oldu.
 
Öte yandan, Fransız perakende firması Carrefour SA, beş ülkede tavuk, peynir, süt ve portakal da dahil olmak üzere 24 ürün hakkında ayrıntılı bilgi derlemek için blockchain teknolojisini kullanıyor. Müşteriler, telefonlarıyla bir tavuk paketindeki QR kodunu tarayarak; tavuğun ne zaman doğduğunu, çiftçinin kim olduğunu, antibiyotik kullanılarak yetiştirilip yetiştirilmediğini, ne zaman kesildiği, işlendiğini ve mağazaya geldiği öğrenebiliyor. IBM ile blok zinciri platformunda çalışan şirket, bu ürünlerin satışlarının arttığını belirtiyor.
 
İspanya'da, süpermarket zinciri Mercadona, plastiklerin yok edilmesine, atıkların azaltılmasına ve enerji tasarrufu yapılmasına yardımcı olacak start-up'ları bulmak ve finanse etmek için bir inkübatörle birlikte çalışıyor.
 
Kaynak: Thomson Reuters Foundation News web sitesinden tercüme edilmiştir. 
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü