Belçika - Çevrimiçi Alışverişlerde %8 Düşüş

13 Haziran 2020

BeCommerce tarafından yapılan pazar çalışması (Market Monitor) sonuçlarına göre, 2020 yılının ilk çeyreğinde çevrimiçi harcamaların toplamı geçen yılın aynı dönemine göre 235 milyon Avro (%8) azalarak 2,7 milyar Avroya gerilemiştir. Belçika’da koronovirüs ile mücadele kapsamında uygulanan kısıtlamalar Mart ayı ortasında başlamış olsa da, özellikle Asya ve İtalya’ya seyahatlerin iptali Ocak ve Şubat aylarında da etkili olmuş, sağlık krizinin hizmet sektörü üzerindeki olumsuz etkisi Belçika çevrimiçi alışveriş rakamlarına yansımıştır. Ürün alımlarındaki %18'lik büyümeye karşın çevrimiçi harcamalarda görülen gerileme, neredeyse tamamen duran seyahat ve etkinlik sektöründen kaynaklanmaktadır.

Son yıllarda yılda yaklaşık %7'lik bir büyüme kaydeden Belçikalıların çevrimiçi harcamalarında, 2020'nin ilk çeyreğinde Market Monitor çalışmalarının başlamasından bu yana ilk kez bir azalma olmuştur. Öte yandan, anket sonuçlarına göre bu dönemde e-alışveriş yapanların sayısı  bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 117.000 kişi (%2) artarak 7,5 milyona, çevirimiçi satın alma sayısı ise 28 milyona ulaşmıştır. Ayrıca ankete katılanların %10’u koronavirüs krizinden sonra daha fazla çevrimiçi alışveriş yapacaklarını belirtmişlerdir. Çevrimiçi alışverişe yeni katılan tüketicilerin 34-44 yaşları arasında ve ağırlıklı olarak kadınlardan oluştuğu belirtilmektedir.

2019'un ilk çeyreğinde 1,27 milyar Avro olan çevrimiçi ürün satın alımları 2020 yılının ilk çeyreğinde %18 artarak 1,5 milyar Avro'ya yükselmiştir. Ürün gruplarına bakıldığında çevrimiçi harcamalarda en fazla artışın 59 milyon Avro (%68) ile "Ev ve Bahçe" kategorisinde olduğu görülmektedir. BeCommerce Genel Müdürü Sofie Geeroms, çevrimiçi alışverişte genellikle küçük ürünleri satın almayı tercih eden tüketicilerin ev ve bahçeleri için daha önemli ürünleri almakta eskisi kadar isteksiz olmadıklarını belirtmektedir. "Medya ve Eğlence" kategorisindeki %10 oranındaki artışın ise koronavirüs önlemleri nedeniyle evde kalınması ve uzaktan-çalışma kaynaklı geçici bir büyüme olduğu değerlendirilmektedir.

Anket sonuçlarına göre e-ticaret alışverişlerinde en fazla kullanılan ödeme yöntemleri sırasıyla bancontact, kredi kartı ve paypal olurken, çevirimiçi satın alma işlemlerinde hala en fazla dizüstü bilgisayar kullanılmasına karşın akıllı telefonun kullanım oranı artmaya devam etmektedir.

Kaynak: BeCommerce