Bulgaristan’da Pandemi Döneminde Perakende Ticaret: Her Şey Online ve Dijital Reklama Daha Fazla Yatırım

23 Kasım 2020

Hipoland, Sport Depot ve DM Bulgaria gibi şirketlere göre pandemi dönemi esnasında perakende ticaretin esasları online siparişler ve dijital reklama yatırımlar olarak gösteriliyor. Buna rağmen genel tüketimin ciddi bir şekilde düşüş yaşadığı ve yakın zamanda eski seviyelerine dönmesinin mümkün olmadığı değerlendiriliyor. Hipolend’in sahibi Mariyan Kolev, pandemi öncesinde bile piyasadaki trendin siparişlerin online’a doğru ilerlediklerini gösterdiğini ve pandemi dönemi ile birlikte bu trendin hız kazandığını ifade ediyor. Uzmanlara göre pandemi ile birlikte AVM’ler cazibesini kaybetmiş durumda ve 10 yıl öncesi gibi ayrı semtlerde daha küçük retail parkların oluşması mümkün. Perakende ticareti etkileyen diğer unsurlar arasında Çin’den gelen tedarik zincirlerinin sekteye uğraması olarak gösteriliyor. Durum itibariye Çin’den sağlanan bazı siparişlerin teslimatı 6-8 ayı buluyor. Bu gelişmenin perakende ticarete etkisi Covid-19’dan bile daha kötü olduğu değerlendiriliyor. Şirketler, pazarlama bütçelerinin yeniden yapılandırıldığını ve reklam için temel harcamaların artık Facebook ve Google’a olduğunu aktarıyor. Televizyon reklamının artık rekabetçi olmadığı değerlendiriliyor.
Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/stoki_i_prodajbi/2020/11/09/4135777_riteil_po_vreme_na_pandemiia_vsichki_onlain_i_poveche/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği