Bulgaristan’da Tüketiciler Daha Küçük Marketlere Yöneliyor

15 Temmuz 2020

Pazarlama uzmanı Hristo Stanev’e göre son dönemde Bulgaristan’daki tüketiciler büyük hipermarketlerden ziyade daha küçük ve kompakt marketlerden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bunu nedeni olarak büyük hipermarketlerin artık Bulgar tüketicilerin ihtiyaçları için fazla olduğu ve alışveriş zamanının gerektiğinden fazla uzaması olarak gösteriliyor. 15 yıl önce Bulgar tüketicisinin odağında temel olarak para unsuru yatmasına rağmen geçen zaman içinde yükselen refah seviyesi ile birlikte artık ana odak zaman unsuru olarak göze çarpıyor. Yeni dönemde kuyrukta bekleyen üç kişi olduğunda yeni kasa açan marketlerin tercih edileceği ifade ediliyor. Hristo Stanev’e göre büyük gıda zincirlerinin daha küçük ölçekli marketler ile AVM’lere girişi başarılı bir stratejidir ve müşteri taleplerini takip etmektedir.
Kaynak: Regal
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği