Bulgaristan’ın Online Reklam Piyasası

22 Ocak 2021

Bulgaristan, online reklama yapılan yatırımlar sıralamasında Avrupa’daki son 4 ülke arasında yer alıyor. Buna rağmen Bulgaristan Dijital Reklam Derneği tarafından yapılan açıklamaya göre 2019 yılında ülkede online reklam için yapılan yatırımlar yıllık bazda % 19,4 artarak 122,1 milyon levaya ulaşıyor (AB ortalaması % 12,3). Bahse konu yatırım miktarının büyük bir kısmı küresel oyuncular arasında paylaşılmasına rağmen (Facebook ve Google) yerel oyunculara aktarılan kaynağın yıllık bazda % 3,2 oranında arttığı gözlemleniyor. Dernek tarafından yapılan açıklamaya göre online reklam için yapılan yatırımların 2020 yılında ciddi bir düşüş yaşamaları yönünde. Sektör tarafından açıklanan beklentilere göre 2020 yılında online reklama yapılan yatırımların yıllık bazda % 17 ila % 23 arasında düşmesi bekleniyor. Bulgaristan’da online reklam için kişi başına yapılan yatırım 9 EURO olarak açıklanıyor. Türkiye’de bu rakamın 9.7 EURO olduğu dikkat çekiyor. .
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği