Finlandiya: Ülke Vatandaşları Daha Fazla Giysi Alıyor Ancak Kıyafete Daha Az Ödüyorlar

18 Şubat 2019

Finlandiya Moda ve Spor Ticaret Derneği (TMA), Finli tüketicilerin, daha fazla kıyafet satın almaya başladığını ancak giysi alış verişlerinde daha az harcama yapmaya başladıklarını belirtti.

Finlandiya'da giyim satış hacimleri 2018'de bir önceki yıla göre birkaç yüzdelik artış gösterdi, ancak toplam satışların değeri yüzde bir azaldı. Moda sanayi grubu TMA, bu durumu eğilimi zayıf olan alım gücüne bağlıyor.

Hızlı moda ve tekstil atıklarının çevresel maliyeti son yıllarda manşetlere dönüşürken, satış rakamları Finlandiya'da yaşayanların  eko-bilinçli tasarımlar üzerinde pazarlık yapmayı tercih ettiğini gösteriyor.

TMA yetkilisi Veli-Matti Kankaanpää konu ile ilgili dememcinde, Çalışan insanların yalnızca güçlerinin yettiği ürünü satın alabildiğini belirtiyor.

Fakat genel olarak Finlilerin tutumlu olduğunu ve yıpranana kadar giysileri kullandıklarını belirtiyor.

TMA bilgisine göre, geçtiğimiz yıl Finlandiya’da ayakkabı ve giyim satışlarının toplam değeri 3,3 milyar Avro oldu ve 2013 yılındaki 3.6 milyar Avroluk değere göre düşüş gösterdi.

Finlandiya Ticaret Federasyonu tarafından geçen yıl yapılan bir araştırmada, ülke vatandaşlarının giyim alışverişi yapmayı en çok sevdikleri yerlerin Prisma, K-Citymarket, H&M, ve indirimli ürün zinciri Tokmanni online perakendeci Zalando olduğu tespit edildi.

Kaynak: Yle, Finlandiya Ulusal Haber Ajansı
Yayımlayan:Helsinki Ticaret Müşavirliği