Finlandiya:Kitle iletişim Araçlarındaki Pazar Eğilimleri 2018 Yılında Değişmedi

25 Kasım 2019

Finlandiya İstatistik Ofisi verilerine göre 2018 yılında kitle iletişim araçları pazarının değeri 3,8 milyar Avro oldu.
Bir yıl öncesine kıyasla piyasa % 0,9 oranında (33 milyon Avro) büyüdü.

Kitle iletişim araçları pazarı ardı ardına üç yıldır marjinal olarak arttı. 2012-2015 yıllarında kitle iletişim araçları pazarında üst üste dört yıl azalma yaşanmıştı. 2009 yılı finansal krizi ile de bağlantılı olarak, kitle iletişim araçları piyasası değeri söz konusu yılda, bir yıl öncesine kıyasla azalmıştı. 2018'de, kitle iletişim araçlarının tüm ulusal ekonomideki payı yüzde 1,7 iken, on yıl öncesinde yüzde 2,1 idi.

2008 yılından itibaren, kitle iletişim araçları pazarı yüzde 5,9 daraldı ve özellikle fiziksel video ve ses kayıtlarının yanı sıra basılı ürünlerin satışları da önemli ölçüde azaldı.

Yayıncılık endüstrisindeki satışlar (gazeteler, ücretsiz dağıtım kağıtları, süreli yayınlar ve kitaplar dahil) 2018’de  tüm sektörlerde zayıfladı.

2018 yılında medya pazarının neredeyse üçte birine karşılık gelen 1,2 milyar avro ciro ile televizyon en büyük bireysel medya aktivitesi oldu.

İnternet reklamları bir yıl öncesine kıyasla %14 oranında büyüdü ve 2018 yılında 421 milyon Avro oldu.
Kaynak: Finlandiya İstatistik Ofisi
Yayımlayan:Helsinki Ticaret Müşavirliği