“İtalyan İstatistik Enstitüsü (ISTAT) 2018 Yılının İkinci Çeyreği İtibarıyla İtalyan Bölgelerinin İhracat Verilerini Açıkladı.”

13 Eylül 2018

2018 yılının ikinci çeyreğinde, konjönktürel bazda, ihracat artışının coğrafik dağılımı şöyledir: Kuzey Doğu İtalya %+3,8; Güney İtalya ve Adalar %+3; Orta İtalya %+1,2. Kuzey Batı İtalya bölgesinin ihracatı ise “sınırlı” bir düzeyde (%-0,5) gerilemiştir.

2018 yılı “Ocak-Haziran” döneminde, ihracatta eğilimsel bazdaki artış, Adalar (%+9,3) için daha belirgindir. Diğer yandan, Kuzey Doğu İtalya (%+5,9), Güney İtalya (%+4,6) ve Kuzey Batı İtalya (%+4) için de ihracat artışları izlenmektedir. Bununla birlikte, Orta İtalya’nın ihracatında eğilimsel bazdaki büyüme oldukça (%+0,7) sınırlıdır.

2018 yılının ilk altı aylık döneminde, yıılk bazda ihracatı en dinamik bölgeler Kalabriya (%+38,7), Molise (%+34,3), Sicilya (%+15,2), Basilikata (%+15,1) ve Valle D’Aosta (%+12,3) bölgeleridir. Söz konusu bölgelerin, ulusal ihracatın artışı üzerindeki etkisi “ sınırlı” düzeyde (%+0,5 puan) olurken, Fruli Venezia-Giulia (%+17,5), Lombardiya (%+6,1) ve Emilia-Romagna (%+5,9) bölgelerinin ulusal ihracatın büyümesine katkısı daha belirgin (%+3 puan) olmuştur.

2018 yılının ilk altı aylık döneminde, Lombardiya Bölgesi’nden makina haricindeki “metal bazlı ve metal ürünlerin” satışı; Fruli Venezia-Giulia ve Lombadiya bölgelerinden otomobil haric “taşıt araçları” satışları ulusal ihracatta eğilimsel bazdaki büyümeye yaklaşık %1 puan katkısı olmuştur.

Ulusal ihracatta yıllık bazda kaydedilen büyüme üzerinde ise, Fruli Venezia-Giulia bölgesinden İsviçre’ye (özellikle de gemi inşaatı sektöründeki satışlarında kaydedilen artış %+602,6) ve Lombardiya bölgesinden Almanya (%+7), İsviçre (%16,6) ve Polonya’ya (%26,9) yapılan satışlar “itici” bir güç sağlamıştır.

İl bazında incelendiğinde ise, Milano, Asti, Brescia, Gorizia, Bergamo, Varese ve Treviso şehirlerinin ihracatının “pozitif” bir performans sergilediği izlenmektedir.

Kaynak: Istat Flash, 11 Eylül 2018.

Yayımlayan:Roma Ticaret Müşavirliği