2020 yılında Meksika'yı %52 daha az yabancı turist ziyaret etti.

20 Ocak 2021

Koronavirüs salgını bir yıldan kısa bir süre içinde dünya hava yollarının neredeyse üçte birini haritadan silerken, 2020 yılında Meksika'ya yabancı turist ziyareti yaklaşık %52 (45 milyondan 21,7 milyona) geriledi. Sektördeki binlerce işçi işini veya gelirini kaybetti. Meksika Turizm Bakanlığı, 2021 yılında en iyimser senaryoda yabancı ziyaretçi sayısının 42,7 milyona ulaşacağını tahmin etmekte olup, bu rakam Covid-19 salgını öncesinde 2019 yılındaki seviyenin %5 altındadır.



Diğer taraftan, 2020 yılında Meksika Şehri Havaalanı (AICM) yolcu trafiğinin %56,3 azaldığı (21.981.771 yolcu) açıklanmıştır. İç hat yolcu sayısı % 50,4 azalırken; dış hat yolcu sayısındaki azalma %67,2 olmuştur. Aralık ayında AICM yalnızca 2.359.984 yolcuya (yıllık bazda %47 düşüş) hizmet vermiştir.



Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ve ülkedeki ticari kuruluşlar, uluslararası yolcu sayısının 2024 yılında ancak toparlanabileceğini öngörmektedir. Mexico City Oteller Birliği (AHCDMX) Başkanı tatil ve iş gezilerinin azalmasıyla bu yılın ilk çeyreğinin sektördeki iş insanları için zor olacağını, ilk çeyrekten itibaren ise pandeminin başlangıcında kredi alan otelcilerin ilk geri ödemelerini yapması gerekeceğini ve bunun için gerekli nakit akışına sahip olunmadığını açıklamıştır. En iyimser searyoda yılın ilk çeyreğinde otellerde %25, ikinci çeyrekte %30 ve yıl genelinde %40 doluluk beklenmektedir. Yıl sonunda 34,5 milyon yabancı ziyaretçi gelmesi halinde, bu rakamın 2019 yılına kıyasla %23 düşüş anlamına geleceği belirtilmektedir. Salgının daha uzun sürmesi durumunda ise, Kuzey Amerika’dan gelen turist sayısının azalması ile 2019 yılına kıyasla %41 daha az (26,3 milyon turist) yabancı turist geleceği tahmin edilmektedir.

Ulusal Turizm İş Konseyi (CNET) Başkanı, sektördeki toparlanmanın sadece kademeli değil, aynı zamanda düşük olacağını ve aşıların uygulama aşamalarına bağlı kalacağını açıklamıştır. Turizm Bakanlığı ve Turizm Sekreterleri Birliği (Asetur); döviz girişini geri kazanmak için başlıca pazar olan ABD vatandaşlarına yönelik yerel ittifaklar yoluyla ulusal destinasyonların tanıtımının artırılmasını planlamaktadır.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar: