Meksika’da e-ticaret satışları

14 Temmuz 2020

Uluslararası danışmanlık firması IDC (International Data Corporation) Meksika İnternet Derneği (AMVO) verilerine göre, Meksika'da e-ticaret sektörünün 2020 yılında %60 büyüme ile 1,01 trilyon Meksika pesosu (yaklaşık 45 milyar ABD doları) pazar büyüklüğüne ulaşacağını tahmin etmektedir.

AMVO her 10 Meksikalı şirketten 6’sının ürünlerini e-ticaret ile satmakta olduğunu ve satışlarını 2019 yılına kıyasla %94,6 oranında artırdığını; diğer taraftan pandemi sonrasında her 10 Meksikalı şirketten 2’sinin internet satışlarına başladığını belirtmektedir. Pandemiden önce KOBİ'lerin yalnızca %18,3'ü çevrimiçi kanalın toplam satışlarının %31'inden fazlasını oluşturduğunu bildirmekte iken; pandemi sonrasında %31,5'i çevrimiçi kanalın tüm satışlarının %31'inden fazlasını temsil edeceğini düşünmektedir.

Latin Amerika'nın önde gelen tam ticaret ve çok kanallı şirketi Ecomsur; e-ticaret alanında Meksika’da en büyük pazar payına sahip olan şirketler ise Amazon, Walmart de México y Centroamérica ve Mercado Libre’dir.

2020 yılının ilk çeyreğinde çift haneli büyüme kaydeden Sears, Sanborns, El Palacio de Hierro ve Liverpool gibi ülkenin en büyük perakende zincirlerinin satışlarında çevrimiçinin payı hala oldukça düşük olup, pandemi sonrasında lojistik altyapısı, stok yönetimi ve çağrı merkezi faaliyetlerine yatırım yapılmasının önemi ortaya çıkmıştır.

Meksika Borsası'na (BMV) göre, yılın ilk çeyreğinde Liverpool’un çevrimiçi satışları geçen yılın aynı dönemine göre %26,5 artmış ve toplam şirket gelirinin %9,5'ini oluşturmuştur. Sanborns çevrimçi satışlarını %450, Sears ise %387 oranında artırmıştır.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynak: Mexico Business News https://mexicobusiness.news/ecommerce/news/pandemic-forces-liverpool-streamline-e-commerce?tag=ecommerce
El Economista https://www.eleconomista.com.mx/mercados/Comercio-electronico-le-gana-a-las-tiendas-fisicas-20200709-0121.html
T21 http://t21.com.mx/logistica/2020/07/08/pymes-mexicanas-atienden-llamado-digital
Al Momento https://almomento.mx/fullcommerce-estrategia-de-empresas-para-impulsar-su-e-commerce-en-mercado-mexicano/