Meksika’da online alışveriş büyümeye devam ediyor

04 Şubat 2020

Meksika’da elektronik ticarete talep hizmet ve servislere ulaşımı kolaylaştırması sebebi ile son yıllarda artış göstermekte olup, Meksikalılar evden alışveriş kolaylığını mağazalardan alışverişe tercih etmeye başlamıştır. 2019 yılında 59,6 milyon internet kullanıcısının %71’i (önceki yıla göre %2,1 artış) bir uygulama veya internet sitesi üzerinden alışveriş veya ödeme yapmıştır.

Elektronik ticarette en fazla tercih edilen hizmetler %22,1 ile içerik platformlarına ödemeler, %16,2 ulaştırma, %10,3 fatura ödemeleri ve %4,8 ile eve yemek teslimi olurken; internetten mal alışverişinde sırayla elektronik cihaz (%17,8), kıyafet ve takı (%13,3), güzellik ve kişisel bakım ürünleri (%10,5), kitap ve dergi (%10,2), seyahat (%9,1) ile süpermarket ürünleri (%7,6) tercih edilmiştir.

Web tabanlı ulaştırma hizmetlerinde Meksikalılar’ın %80’i Uber, %14’ü Cabify, %4’ü Didi, %1’i Easy Taxi ve yine %1’i Beat uygulamalarını tercih etmiştir. Uber Eats, Didi Food, Apron ve Rappi eve yemek teslimatında öne çıkan uygulamalar olmuştur. Sosyal ağlarda Facebook, Facebook Messenger, WhatsApp Messenger ve Instagram; görsel-işitsel içerikte ise Netflix ve Spotify sıklıkla kullanılmıştır.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar: Colima Noticias https://www.colimanoticias.com/el-comercio-electronico-sigue-creciendo-en-mexico/, Competitive Intelligence Unit https://www.theciu.com/publicaciones-2/2020/1/20/plataformas-de-transporte-y-comida-adopcin-y-preferencia