Meksikalı tüketicilerin ekonomiye güveni Mayıs ayında 13.2 puan geriledi

30 Haziran 2020

Ulusal İstatistik ve Coğrafya Enstitüsü (INEGI) verilerine göre, Mayıs ayında Meksikalı tüketicilerin ekonomiye güveni 32.2 puandan 31.1 puana gerilemiştir. Endeksteki değişim önceki yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında -13.2 puan olarak gerçekleşmiştir. Mobilya ve elektronik alımı açısından endeks en düşük puanda (10 puan), aile ekonomilerinin 12 ay içinde düzeleceğine ilişkin güven açısından ise en yüksek puanda (44.7 puan) kaydedilmiştir.

Dayanıklı mal alımına ilişkin tüketici güveni yıllık bazda 15.9 puan (2002 yılından bu yana en yüksek düşüş), hanehalklarının mevcut ekonomik durumuna güven 14.1 puan, ülke ekonomisinin mevcut durumuna güven 12.7 puan, ülkenin gelecek durumuna güven 11.9 puan, hanehalklarının gelecek durumuna güven ise 11.7 puan gerilemiştir.

Diğer taraftan, tüketicilerin yeni yaşam tarzlarında e-ticarete daha fazla yöneldiği; gıda alışverişi ve evde yiyecek teslimine yönelik ödemelerin Nisan ayından bu yana %40 arttığı görülmektedir. Meksikalı tüketicilerin %35’i çevrimiçi alışverişe pandemi sonrasında da devam edeceğini belirtmiştir. Kantar’ın bir araştırmasına göre Meksikalı tüketicilerin %65’i yerel işletmelere destek amacıyla yerli ürünleri tüketmeye başlamıştır.

Nielsen tarafından yapılan bir araştırmada ise; Meksikalılar’ın en az %85’i süpermarkette daha ucuz markalara ve büyük ambalajlara yönelmekte, tatlı ve atıştırmalıklardan ziyade zorunlu ürünleri satın almakta ve indirimleri takip etmektedir.  

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynak: El Economista https://www.eleconomista.com.mx/economia/Consumidores-mexicanos-continuan-recortando-su-confianza-en-la-economia--20200623-0052.html
El Economista https://www.eleconomista.com.mx/economia/Confianza-del-consumidor-en-picada-cayo-13.2-puntos-en-mayo-20200623-0101.html
Forbes Mexico https://www.forbes.com.mx/negocios-85-mexicanos-busca-marcas-mas-baratas-en-el-super-para-ahorrar/
Forbes Mexico https://www.forbes.com.mx/cinco-cambios-del-consumidor-tras-la-pandemia-que-las-marcas-deberian-conocer/