Yunanistan'da E-Süpermarket Alışverişleri Artışını Sürdürüyor

28 Mayıs 2020

Convert Group tarafından yapılan bir ankete göre, online süpermarket satışları 1-24 Mayıs tarihleri arasında yıllık %180 artış göstermiştir. Her ne kadar bu oran Mart ayında gerçekleşen %307 artış kadar yüksek olmasa da, pazarda nefes kesici bir büyümenin devam ettiğini göstermektedir. Yunanistan’da salgının başgöstermesinden önce online süpermarket alışverişleri çok düşük oranlarda gerçekleşmekteydi, şöyle ki online alışveriş geçen Aralık ayında %35, Ocak ayında %29, son haftasında gerçekleşen büyük artışla Şubat ayında ise %62 büyümüştür.

Koronavirüsü salgını sonrası müşteri başına ortalama online alışveriş sipariş değeri 96 Euro olup, bu oran 123 Euro’ya kadar yükselmiştir. Online süpermarket sitelerinin ziyaretçi sayısı Covid-19 öncesi ortalama 71bin iken, bu ay ortalama ziyaretçi sayısının 136bin olacağı tahmin edilmektedir.

Nielsen araştırma şirketi tarafından ifade edildiği üzere, Yunan online alıcılarının  %22’si salgın sonrası online alışverişe başlayan tamamen yeni müşterilerdir. Kısıtlamaların büyük oranda kaldırılmasına rağmen temel ihtiyaçların online alışverişine devam edilmektedir, online alışveriş yapanların %42’si kişisel bakım ürünü, %28’si ev gereçleri, %24’ü paket gıdalar ve %19’u içecek satın almaktadır.

IRI Hellas verilerine göre süpermarketler son 11 haftada geçen yıla göre 400 milyon Euro artışla 1,5 milyar Euro’dan fazla ciro yapmışlardır. Bununla birlikte son çeyrekte süpermarket zincirlerinin fiziksel mağazalarına 82,4 milyon daha az ziyaret gerçekleşmiştir.  


Kaynak: https://www.ekathimerini.com/253134/article/ekathimerini/business/e-supermarket-sales-continue-to-grow

Yayımlayan: Atina Ticaret Müşavirliği