Geri Verme ve Kaldırma Talep Yönetimi Sisteminde Avukatların Yetkilendirme İşlemleri

08 Temmuz 2020

Bakanlığımızın gümrük işlemlerinin dijitalleşmesi hedefi doğrultusunda, 01.07.2020 tarihi itibariyle Geri Verme ve Kaldırma Talep Yönetimi Sistemi devreye alınarak geri verme ve kaldırma işlemlerine ilişkin başvurunun elektronik olarak yapılabilmesi sağlanmıştır. 

Gümrük Yönetmeliğinin 78 no.lu ekinde yer alan Geri Verme veya Kaldırma Başvurusu Formu ve eki belgelerin BİLGE şifresi ile giriş yapılmak suretiyle Geri Verme veya Kaldırma Talep Yönetimi Sistemi üzerinden elektronik ortamda verilmesi gerekmekte olup  söz konusu Form ve eklerinin avukatlar tarafından da elektronik ortamda sunulabilmesini teminen, bu kişiler için yalnızca anılan Sistemde kullanılmak üzere; "mtav-Mükellef Temsilci Avukatları" profili tanımlanarak ilgili profile sahip kullanıcıların uygulamayı kullanabilmesine yönelik düzenleme yapılmıştır.

Geri Verme veya Kaldırma Talep Yönetim Sistemi üzerinden işlem yapmak isteyen avukatların BİLGE şifresi almak ve YKTS temsilci tanımlamalarını yaptırmak için gerekli bilgi ve belgelerle birlikte ilgili Gümrük Müdürlüğüne başvuruda bulunması gerekmektedir.