Yükleniyor...
İçeriğe atla

Hollanda kökenli popüler bir e-ticaret pazar yeri platformu Bol.com tarafından üyelerinin sipariş verdikleri ürünler için (ürünlerin fiyatına bakılmaksızın) kargo ücreti ödemeyeceklerini açıkladı. Söz konusu bu yeni uygulama öncesinde site üzerinden satılan sadece 300.000 seçili üründe ücretsiz kargo hizmeti sunulmaktaydı. Hollandalı bahse konu firma Amazon Prime benzeri bir yapılanmaya sahip. Bahse konu bu yapılanma; üyelerin yıllık belirli bir ücret ödediği ve karşılığında site üzerinden bazı hizmetlerin sunulduğu bir modeli ortaya koymakta. Firma tarafından sunulan hizmetlerdeki avantajlar geçtiğimiz yıl Nisan ayından bu yana giderek artmakta. Bol.com üyeleri çevrimiçi mağazalardan istedikleri ürünleri daha ucuza sipariş etmekle birlikte çevrimiçi mağazalarda yer alan 16 milyon üründen her biri için ekstra bir teslimat ücreti artık ödemeyecekler. Ayrıca, bahse konu pazar yeri platformu kapsamında siparişten sonraki gün teslimat, akşam teslimat, aynı gün teslimat, hafta sonu teslimat gibi farklı teslimat metotlarına da yer verilmekte.

Kaynak:ecommercenews.eu web sitesinden tercüme edilmiştir.

 

Yayınlayan : T.C.Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 16.08.2018 04:38:00 (TSİ) 

eMarketer tarafından hazırlanan ABD Çok Kanallı Perakende Sektörü 2018 Raporunda (US Omnichannel Retail StatPack 2018) piyasa trendi ve tüketici tercihleri ile ilgili bilgilere yer veriliyor. Çok kanallı perakende; mağazada satış, internet, mobil ve katalog hizmetleri dahil olmak üzere tüm kanalların mal ve hizmet satışında kullanılması olarak tanımlanıyor. Dijitalleşmenin ABD’deki mağaza-içi satışları 2018 yılında %50 oranında etkilediği, 2022 yılında bu oranın %58’e çıkmasının beklendiği ifade ediliyor. (Burada ifade edilen oran toplam perakende satışları içerisinde dijitalleşmeden etkilenen perakende satışların oranını gösteriyor.) ABD’li perakendecilerin, yakında zamanda mağaza-içi satışların yaklaşık %14 oranında azalacağını ve bunun yerini dijital pazar yerleri, mobil uygulamalar, online perakende siteleri gibi satış kanallarının alacağını ifade ettiklerine dikkat çekiliyor.  Satışları en fazla etkileyen pazarlama kanallarının sırasıyla, Sosyal Medya (%62), e-Posta (%52) ve Ödemeli Araştırma Yöntemi olarak adlandırılan, websiteleri ya da arama motorları aracılığıyla verilen dijital reklamlar (%40) olduğu belirtiliyor. Müşterilerin ürün araştırma için kullandıkları kanalların büyük oranda satın alma için de kullanılan kanallar olduğu ifade ediliyor. Örneğin ABD’ li tüketicilerin davranışları incelendiğinde, ürünü dijital ortamda araştıran tüketici oranının %53 olduğu, bu tüketicilerin %34’ünün dijital %19’unun ise mağaza-içi satın alma yaptıkları belirtilirken, ürün araştırmasını fiziki mağazada yapanların oranının ise %48 olduğu ve bu tüketicilerin yalnızca %6’sının dijital satın alma yaptıkları, %42’sinin ise mağaza-içi satın alma yaptıkları vurgulanıyor.

Kaynak: e-Marketer web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 15.08.2018 09:24:00 (TSİ) 

26-27 Eylül 2018 tarihinde Londra’da eCommerce Expo 2018 ismiyle kapsamlı bir e-ticaret fuarı düzenleneceği ifade ediliyor. İngiltere’nin online perakende birliği IMRG işbirliği ile düzenlenecek fuara kayıtların başladığı, fuarda 100’den fazla e-ticaret uzmanı ve 250 uzman konuşmacının katılım sağlayacağı etkinlikler düzenleneceği belirtiliyor. Ayrıca, söz konusu fuarda IBM, Amazon, UKFast, Royal Mail Grıup gibi, perakende sektöründe öncü 150’den fazla firmayla tanışma fırsatının olduğuna dikkat çekiliyor.

Kaynak: e-commerceexpo web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

 

Yayımlama: 15.08.2018 09:23:00 (TSİ) 

Salsify’ın; Coca Cola, Bosch ve Fruit of the Loom gibi markalara ürünlerinin fotoğrafları ve özellikleri hakkında özgün içerik sağlayarak markaların dijital raflardaki yerini almasına yardımcı olan bir Amerikan yazılım şirketi olduğu belirtildi. 2017 yılında Salsify’ın üretici markalara, Amazon, Walmart, Jet ve Target gibi e-ticaret sitelerinde satış yapmalarına yardımcı olacak yazılımını geliştirmek için 98 milyon ABD Doları fon topladığı ifade edildi. Finansman sağlayanlar arasında Underscore, Matrix Partners, Venrock ve North Bridge Venture Partners gibi şirketlerinde olduğu belirtildi.

Kaynak: thepaypers web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 14.08.2018 09:14:00 (TSİ) 

Westwin'in tarafından yapılan bir çalışmaya göre, 2016 yılında Çinli e-ticaret tüketicilerinin %34’ü sınır ötesi e-ticaret üzerinden satın alma gerçekleştirirken; 2017 yılında bu oran tüketicilerin %64’üne ulaşmıştır. Söz konusu çalışma kapsamında, Çinli sınır ötesi alıcıların denizaşırı ülkelerden ayda bir kereden fazla sipariş verdiği belirtilmektedir. 2017 yılında sınır ötesi ürünlere ilişkin yükselen talebin ülke ithalatının 220, 3 milyar dolar gerçekleştiği verilere yansımakta olup bahse konu ürünlere ilişkin sınır ötesi platformalar aracılığı ile gerçekleşen işlem hacminin toplamda 58,7 milyar doları aştığı ifade edilmektedir. Ayrıca, ülkede sınır ötesi e-ticaret yolu ile işlem yapan tüketicilerin sadece ülke içerisinden e-ticaret yolu ile ürün satın alan tüketicilerden daha varlıklı olduğuna dikkat çekilmektedir.  Diğer taraftan, siparişin gerçekleştirilmesi aşamasında ise çalışmada gerçekleştirilen ankete katılanlar ödeme sistemleri konusunda sırasıyla; Alipay, Banka Kartları ve WeChat Pay’i tercih ettiklerini belirtmektedir.

Kaynak:  Paypers web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 10.08.2018 04:30:00 (TSİ) 

Hindistan ülkede e-ticaret ile ilgili tüm konuları ele alacak tek bir düzenleyici mevzuat üzerinde duruyor. Söz konusu politika, sektörü düzenleyen dağınık halde bulunan yasal düzenlemelerin kaldırılmasını amaçlıyor. Bahse konu Ulusal Politika Çerçevesi Taslağı’nda (Draft National Policy Framework) yerel verilerin saklanması, çevrimiçi işlemlerde ülkede “RuPay” adıyla geliştirilen yerli kart ödeme networkünün kullanılmasının zorunlu hale getirilmesi ve çevrimiçi perakende piyasasına mikro küçük ve orta ölçekli şirketlerin katılımı gibi bazı önerileri içerisinde bulundurmakta. Bu anlamda,  Hindistan veri depolama kapasitesini geliştirme ve bahse konu verilerin kendi ülke sınırları içerisinde saklanmasını teşvik etme alanlarında adımlar attığı belirtiliyor. Ayrıca, Taslak Politika Önerisine göre, Hindistan Hükümeti ulusal güvenlik ve gizlilik, rıza gibi kurallara tabi kamu politika ilkeleri ile ilgili olarak Hindistan’da depolanan verilere ulaşma imkanı sağlayacak.

Kaynak :  The Paypers  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 08.08.2018 09:26:00 (TSİ) 

Hindistan merkezli e-ticaret platformu Flipkart’ın “Flipkart plus” adıyla kendi tüketici sadakat programını başlatacağı ifade ediliyor. Söz konusu programın müşterilere sadakat puanları kazandırdığı ve kazanılan puanların bedava kargo, erken gönderi ve indirime giren ürünlere erken erişim gibi fırsatlar sunduğu belirtiliyor. Bunun yanında platformun “Plus coin” isimli dijital parayı müşterilerinin kullanımına sunacağı ve bu paranın Hotstar, BookMyShow, Zomato gibi anlaşmalı platformlarda da kullanılabileceği vurgulanıyor. Bahsedilen sadakat programının, Flipkart tarafından şimdiye kadar uygulamaya konulan ikinci program olduğu ve herhangi bir üyelik ücreti gerektirmediği belirtiliyor.

Kaynak: paypers web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 08.08.2018 09:25:00 (TSİ) 

Avustralya yükselen ekonomisi ile 27 yıldır resesyona girmeden istikrarlı bir büyüme kaydeden bir ülke. Avustralya’nın güney yarımkürede yer alması  Birleşik Krallık'lı modacılara sezonun stoklarını satmak (eritmek) için bir fırsatlar sunuyor. Ancak, bir önceki sezon ürünlerinin Avusturalya’da satılmasının da hoşnutsuzluk oluşturduğunu belirtiyor.  Birleşik Krallık'lı perakendeci Boohoo'nun bu durumdan avantaj sağlamak için ülkeye özel moda ürünü tasarlamaya başlağı ifade ediliyor. 

Macquarie Bank'a göre, çevrimiçi satışlar yılda % 30'dan fazla büyüyor ve Avustralya'daki toplam perakende satış büyümesinin yarısından fazlasını oluşturuyor. Deloitte araştırmasına göre ülke akıllı telefonların benimsenmesinde %88 gibi bir oranla lider durumda. Zara, Debenhams ve Monsoon gibi markalar fiziki mağazalardan ziyade e-ticaret üzerinden ülkede genişlemeye çalışıyor. Diğer taraftan, 1 Temmuz 2018’den itibaren Avusturalya 1000 Avustralya doları altındaki alışverişlere %10’luk bir mal ve hizmet vergisi getirilmiş olup verginin gümrükte değil satış noktasında toplanacağı belirtilmektedir. 

Kaynak : channeladvisor web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan:  T.C.Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 01.08.2018 02:10:00 (TSİ) 

Birçok marka pazarlamacısı, dijital ve çevrimdışı verileri birbirinden bağımsız olarak tutarken çevrimdışı verilerini dijital kampanyalarına bağlayan Kellog Şirketi için durumun farklı olduğu belirtiliyor.  Kellogg şirketi entegre pazarlama bölümü kıdemli başkan yardımcısı Gail Horwood, kampanyalarını optimize etmek için   perakende mağazalardan (çevrim dışı) elde edilen verileri test etmeye başladıklarını açıkladı. 

Kaynak : emarketer web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:   T.C.Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 31.07.2018 09:38:00 (TSİ) 

Dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen e-ticaret pazarı olan Çin Halk Cumhuriyeti’nin çevrimiçi perakende pazarı 2017’de toplam perakende pazarının %17’si iken; bu oranın 2025 yılında %25 oranına yükselmesi beklenmektedir. Ülkenin büyüyen çevrimiçi perakende pazarı, bu pazardan pay almak isteyen yabancı markaların dikkatini çekiyor.  Şimdiye kadar, Çinli tüketicilere ürün satılabilmesi kabiliyeti; yerel distribütör ortaklarla birlikte uluslararası markaların bilinirliği ile kısıtlı özel bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.  Uluslararası satıcıların Çin pazarından pay alabilmesi öncelikle yerel dilin, kültürün ve tüketici ihtiyaçlarının anlaşılması gerekiyor.   Nielsen'ın Çevrimiçi Alışveriş Eğilimi Raporu”na göre, sınır ötesi e-ticaret ile ürün satın alan tüketicilerin oranı 2015 yılında %34 iken; bu oran 2017'de% 67'ye ulaşmış olduğu üzerinde durulmaktadır. 

Kaynak : International Trade Centre  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 27.07.2018 09:45:00 (TSİ) 

 Tayland’da e-ticaretin 2018 yılında bir önceki yıla göre %8,5 artış kaydetmesi bekleniyor. Bu gelişmenin Tayland hükümetinin Akıllı Ulus (Smart Nation) 2020 vizyonuyla paralel olduğu ifade ediliyor. Tayland’da 57 milyon düzenli internet kullanıcısının 12,1 milyonunun online alışveriş yaptığı, 2021 yılında bu rakamın 1,8 milyon daha artış göstermesinin beklendiği belirtiliyor. Tayland 4.0 projesinin önemli ayaklarından birisinin nakitsiz toplum (cashless society) olduğu ifade edilirken, Tayland’ın ulusal ödeme sistemi Promptpay’i n, faaliyete geçmesinin üzerinden henüz yaklaşık 1 yıl geçmiş olmasına rağmen, 2018 itibariyle 14 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştığına dikkat çekiliyor. Tayland e-ticaret pazarında Amazon, eBay, Agoda gibi küresel oyuncuların yanı sıra, WeLoveShopping, Pantipmaket ve diğer yerel platformların da tüketiciler tarafından talep gördüğü belirtiliyor. Tayland e-Ödeme Ticaret Birliği tarafından (Thailand e-Payment Association) e-Ticaretin gelişmesiyle birlikte, e-ödeme sistemlerinin yaygınlaşacağının ve birkaç yıl içinde nakit işlemlerin oranının %90’dan %50’ye düşeceğinin açıklandığı ifade ediliyor.

Kaynak: opengovasia web sitesinden tercüme edilmiştir. 

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 27.07.2018 09:42:00 (TSİ) 

19 Eylül 2018 tarihinde, Avrupalı kanun koyucular, e-ticaret oyuncuları, bahse konu oyuncuların temsilcileri ve ilgili diğer paydaşlar dijital ekonominin vergilendirilmesine ilişkin olarak Avrupa Komisyonu tarafından önerilen çözümler hakkında görüş teatisinde bulunmak üzere bir araya geliyorlar. Dijital ekonomide adaletli vergilendirme konusu Avrupa Birliği’nin (AB) önemli bir gündemini oluşturuyor.  Konuyla ilgili olarak bazı AB üyesi ülkeler Avrupa Komisyonu tarafından 2018 yılı Mart ayında sunulan teklifi savunurken; diğerleri bahse konu teklifin Avrupa firmaları ve rekabet kuralları açısından bir tehdit oluşturduğunu ve konunun OECD çatısı altında küresel bir çözüme kavuşturulması gerektiğini belirtmekte. Düzenlenecek olan yuvarlak masa toplantısı Avrupa E-Ticaret Birliği tarafından organize edilmekte olup dijital ekonomideki tüm aktörlerin hakkaniyete uygun olarak nasıl vergilendirileceği konusunda organizasyon katılımcılarının fikir alışverişinde bulunacağı bir ortam hazırlayacaktır.

Kaynak : Ecommerce Europe web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C.Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 26.07.2018 09:48:00 (TSİ) 

Amazon yüzde 28,7'lik bir pazar payına sahipken, eBay yüzde 22.9'luk bir pazar payıyla ikinci sırada ve “eBay Classifieds” yüzde 14,8'lik bir pazar payıyla üçüncü sırada yer alıyor. Bu üç e-ticaret şirketi Alman e-ticaret pazarının yüzde 66.4'ünü oluşturmaktadır. İlk 10 çevrimiçi perakendeci arasındaki diğer firmalar, Wish, AliExpress ve Otto %2 civarında bir pazar payına sahip, (Zalando, Lidl, H & M ve Rossman) %1-2 arasında bir pazar payına sahip.

Bireysel çevrimiçi kanallara (dekstop, mobil, app) bakıldığında, Amazon'un masaüstü ve mobil cihazlarda ilk sırada yer aldığı, ancak uygulama alanında birinciliği eBay Classifieds’ın aldığı görülüyor. Onlinehändler’in araştırmasına göre, mobil alışveriş reklamları kullanımı geçen yıla göre yüzde 74 artarken tarayıcı tabanlı mobil kullanımı yüzde 31 arttı. Yine araştırmaya göre, en iyi 50 perakendeci web sitesinde ortalama masaüstü ziyareti yaklaşık 5,6 dakika sürerken mobil kullanım (uygulama dâhil) bir dakikadan fazla sürüyor. EY Parthenon şirketinden Andreas Enders, mobil cihazlara geçişin tüketicilerin dikkatini büyük ölçüde azaltacağını belirterek perakendecilerin, müşteriyi çok kısa bir süre içinde satın almaya ikna etmesi gerektiğini aksi halde satışın gerçekleşmeyeceğini belirtiyor.

Kaynak : ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:   T.C.Ticaret  Bakanlığı

Yayımlama: 25.07.2018 05:22:00 (TSİ) 

eBay’in bir parçası olan girişimi “SMEs Fly-in”, Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden eBay üzerinden mal satmak isteyen çevrimiçi satıcılardan oluşmaktadır. Bu çevrimici satıcılar, çevrimiçi platformlar üzerinden mal satarken karşılaştıkları zorlukları ve engelleri tartışmak üzere Brüksel’de Avrupa Kurumlarının temsilcileri ile bir araya geldi. Söz konusu toplantıda, Ecommerce Europe (Avrupa e-Ticaret Birliği)  iş ortağı olan eBay’e Avrupa Parlamentosu Üyeleri’ne  KOBİ’lerin mesajlarının doğru bir şekilde ulaşması amacıyla eşlik etti. Çevrimiçi satıcılar tarafından büyük ilgi gören platformdan - işletmeye düzenlemelere yer veren düzenleme teklifi (P2B-Platforms-to-business proposal), çevrimiçi aracılık hizmetlerinin işletme kullanıcıları için şeffaflık ve hakkaniyetin desteklenmesine yönelik bir düzenleme teklifi olup yakın zamanda yayımlanmıştı. Ecommerce Europe tarafından bahse konu düzenleme önerisi bütünüyle desteklenmekte olduğu belirtilmiş ve  özelikle politika yapıcılar tarafından önerilen ilke temelli yaklaşımlar takdir edildiği ifade edilmiştir. Ayrıca, e-ticaret pazar yerleri gibi çevrimiçi platformlarında ekonomik büyümenin temel parametrelerinden sayıldığı üzerinde durulmuş ve Ecommerce Europe tarafından  platform sağlayıcıların çıkarları ile çevrimiçi satıcıların çıkarları, özellikle KOBİ'lerin çıkarları, arasında doğru bir dengenin benimsenmesi gerektiği vurgulanmak istenmiştir.

Kaynak: Ecommerce Europe web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 17.07.2018 04:11:00 (TSİ) 

Avrupa'nın en büyük online perakendecileri, 2014 yılında bir önceki yıla göre% 15,6'lık bir satış artışı elde etmiş, toplu web satışları 123,78 milyar avroya yükselmiştir.

Internet Retailer’in yayınladığı “2015 yılında Avrupa’da ilk 500’ deki en iyi satıcılar”ın çoğu Avrupa’da çevrimiçi satış yapmaktadır. Internet Retailer, “Bu sınır ötesi başarının, Avrupalı ​​politika yapıcıların Avrupa çapında tek bir online alışveriş pazarı yaratmayı amaçlayan yüksek profilli adımlar attığı bir dönemde özellikle dikkat çekicidir” açıklamasını yapmıştır.

İlk 500 Avrupa e-perakendecisi, tüm Avrupa e-ticaret satışlarının% 29'unu oluşturmaktadır.

Her yıl, “e-Ticaret Blogu” Avrupa'daki en iyi 500 çevrimiçi satıcıların bir listesini yayınlamaktadır. Bu çevrimiçi perakendecilerin, toplu web satışlarının %15,6 oranında artarak 123,78 milyar avroya ulaştığını tahmin edilmektedir. Avrupa'da e-ticaretin % 14,3 büyüdüğünü ve geçen yıl 423.8 milyar avroya ulaştığı düşünülürse, Avrupa'nın en büyük 500'ü tüm e-ticaret satışlarının % 29.2'sini oluşturmaktadır.

2015 yılındaki en iyi 500'ün ilk 10'u; Amazon, , Otto Group, Tesco Stores, Staples, Apple, Home Retail Group, Cnova, Zalando, Asda and Shop Direct’ten oluşmaktadır.

Amazon, 21 milyar Euro tutarındaki online satışıyla bir numaradadır. Bu sayede, iki yeni şirket olan Otto Group, “sadece”, 2014 yılında 6,5 ​​milyar euroluk çevrimiçi satış gerçekleştirmiştir. Satışları %20 artan Amazon, aynı zamanda en hızlı büyüyen şirketlerden biridir. Karşılaştırma yapmak gerekirse, listenin iki ve üç numarasında yer alan Otto ve Tesco’nun satışları, sırasıyla% 8.3 ve% 11.1 oranında artmıştır.

Avrupa'da en hızlı büyüyen şirketler

Amazon, Avrupa'nın en hızlı büyüyen e-ticaret şirketi değildir. Bu unvan, online olarak giyim ve aksesuar satan Türk perakendeci Morhipo için ayrılmıştır. Bu şirketin satışları geçen yılın aynı dönemine göre% 116,7 artarak 65 milyon avroya ulaşmıştır. Diğer hızlı büyüyen şirketler Wikimart (Rusya), Elgiganten (Danimarka), Claire's (UK) ve Hepsiburada.com’dur.

Kaynak: ecommercenews.eu web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 17.07.2018 02:03:00 (TSİ) 

HelloFresh 2012-2015 yılları arasında gelirini %13 büyüterek Avrupa’nın en hızlı büyüyen şirketi oldu. Financial Times, yenilikçi ve hızlı büyüyen şirketlerin 21. yüzyılda Avrupa ekonomisinin itici gücü olduğunu ve Avrupa'nın rekabet gücünü sürdürdüğünü belirtiyor. Bu amaçla Financial Times ile Statista  son iki yılda en hızlı büyüyen şirketleri bulmak için bir liste hazırlayarak, en hızlı büyüyen 1000 şirketin, 78'inin Londra'da yerleşik olduğunu belirterek , Londra, yenilik ve ticaret merkezi  olarak nitelendirilmektedir.  Bu durumun, İngiliz sermayesini Avrupa Birliğinde bir “yenilik ve ticaret merkezi” haline getirdiğini görüyoruz. Londra’yı, Paris 45 şirketle Milano 34 şirketle ve Berlin 32 şirketle takip ediyor.

Kaynak : ecommercenews  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:   T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 16.07.2018 09:58:00 (TSİ) 

18 Eylül 2018 tarihinde, Ecommerce Europe tarafından, üst düzey sektör temsilcileri, AB politika yapıcıları ve diğer paydaşların katılımıyla “e-Ticaretin Geleceği (The future of e-commerce)” etkinliğinin düzenleneceği ifade ediliyor. Katılımcıların, toplumdaki “çevrimiçileşme (onlification)” konusu, değişken iş modelleri,  glocal ekonomi (küresel-yerel) gibi hususların üzerinde durarak e-ticaret sektöründeki trendleri ve yaşanan zorlukları değerlendirecekleri belirtiliyor. Ecommerce Europe ve Avrupa Komisyonu’ndan gelen yetkililerin etkinlikte bilgilendirici sunumlar yapacaklarına dikkat çekilirken, etkinliğin davet usulü olacağı, ancak uygun yer kalması halinde, ilgilenenlerin Ecommerce Europe ile iletişime geçerek etkinliğe katılabilecekleri belirtiliyor.

Kaynak : Ecommerce Europe web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 16.07.2018 09:57:00 (TSİ) 

Amazon ve eBay e-ticaret platformlarının Almanya e-Ticaret pazarının %66’sını oluşturdukları ifade ediliyor. Diğer online perakendecilerden, en büyük ilk 50 firma listesine girenlerin dahi, piyasa paylarının %3’ün üzerine çıkmadığına dikkat çekiliyor. Amazon’un Almanya pazarından %28,7, eBay’in %22,9, eBay Classifieds platformunun ise %14,8 payı aldığı belirtiliyor. AliExpress, H&M, Rossman gibi diğer bilinen online perakende firmalarının ise piyasadan aldıkları payların en fazla %2 civarında olduğuna dikkat çekiliyor. Ayrıca, Almanya’da mobil ticaretin bir önceki yıla göre %74 artış gösterdiğinin tespit edildiği ifade ediliyor. Bunun yanında, tüketicilerin masaüstü bilgisayarda online perakende sitelerini incelerken ortalama 5,6 dakika zaman geçirdikleri, mobil uygulamadan inceleme yaptıklarında ise yaklaşık 1 dakikalık zaman harcadıklarına dikkat çekiliyor. Anılan nedenle perakendecilerin, mobil uygulama üzerinden alışveriş yapan müşterileri satın alma kararı için çok daha kısa bir sürede ikna etmeleri gerektiği vurgulanıyor.

Kaynak: e-commerce news web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 13.07.2018 10:34:00 (TSİ) 

Avrupa'da e-ticaret bir kez daha çift haneli bir büyüme gösterdi. Avrupa'da toplam e-ticaret cirosu geçen yıl yüzde 11 artarak 534 milyar avroya ulaştı. Bu yıl için yüzde 13'lük bir büyüme oranı beklenmektedir. Bu durum, Avrupa'da e-ticaretin 2018'de 602 milyar avroya mal olacağı anlamına gelmektedir.

“Avrupa E-ticaret 2018 Raporuna” göre, Avrupa e-ticaret endüstrisi önemli bir büyüme göstermiştir. Beş yıl önce 307 milyar avrodan fazla bir değere sahip değilken, 2018 yılında ise B2C e-ticaretin 602 milyar avroya yükselmesi beklenmektedir.

Avrupa'da e-ticaretin çoğu, Avrupa'daki toplam perakende satış cirosunun yaklaşık yüzde 68'ini oluşturan Batı Avrupa'da üretilmektedir. Güney Avrupa, Kuzey Avrupa ve Doğu Avrupa, Avrupa e-ticaretinin sırasıyla yüzde 12, 8 ve 6 ile çok daha düşük bir paya sahip olduğunu göstermektedir. Ancak bunlar, en hızlı büyüyen  e-ticarete sahip bölgelerdir. Bu sektörün geçen yıl yüzde 37 arttığı Romanya örnek olarak gösterilebilir.

Birleşik Krallık, Fransa ve Almanya,  Avrupa e-ticaretinde başı çekmektedir. Birleşik Krallık (178 milyar Avro), Fransa (93,2 milyar Avro) ve Almanya (93 milyar Avro), yine Avrupa'daki en büyük üç e-ticaret piyasasıdır. Birlikte, toplam Avrupa e-ticaret cirosunun üçte ikisinden fazlasını oluşturmaktadır.

Web siteleri sıralamasında, Amazon ve eBay Avrupa'da çok baskındır. Alibaba Group, Amazon ve eBay'in, gerisinden dikkat çekici şekilde gelmektedir.

Tüketiciler son sınır ötesi çevrimiçi satın alımlarının hangi platformda gerçekleştiğini cevapladığında şu sonuçlar ortaya çıkmıştır. Dört tüketiciden biri Amazon'da alışveriş yapmış, bunu sırasıyla Alibaba / Aliexpress (yüzde 14), eBay (yüzde 8) ve Wish (yüzde 8) izlemiştir. Veriler Amazon'un (yüzde 72) ve Avusturya'da (yüzde 64) en popüler pazaryeri olduğunu göstermiştir. AliExpress ise Rusya'da (yüzde 69) ve Hollanda’da (yüzde 35) yaygın olarak kullanılmaktadır.

Toplamda, Avrupa'daki tüm çevrimiçi alışveriş yapanların % 38'i 2017 yılında yurtdışına sipariş vermiş, bunların yarısı diğer AB ülkelerindeki satıcılardan internet üzerinden mal veya hizmet siparişi vermiştir.

Kaynak: ecommercenews.eu web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

Yayımlama: 13.07.2018 10:34:00 (TSİ) 

Ecommerce Europe, Avrupa Komisyonu tarafından 2018 yılı Nisan ayı sonunda yayınlanan çevrimiçi platformlar üzerinden yapılan ticaretin kurallara uygunluğu ve şeffaflığı hakkındaki düzenleme teklifinde yer alan hususlara uygun olarak kendi pozisyonunu belirlediğini açıkladı. Avrupa Komisyonu tarafından yapılan bu düzenleme girişimini izleyen Başkan Juncker’in 2017 Birliğin durumu ile ilgili olarak yaptığı yorum “çevrimiçi ekonomide güvenli, adil, öngörülebilir, sürdürülebilir ve güvenilir iş ortamının yaratılmasını” konu aldı.  Bu amaçla, Komisyon’un düzenlemedeki hedefinin; platformların inovasyon potansiyelini önemli ölçüde koruma altına alırken, tüketicilere ulaşmak için çevrimiçi platformlara bağlı şirketleri koruyan, asgari şeffaflık ve sahip olunan haklar arasında sağlamak amacıyla uyumlu bir çerçeve oluşturulması olduğu belirtiliyor. Ecommerce Europe Avrupa Komisyonu’nun Platform Düzenlemeleri hakkındaki teklifini tamamiyle benimseyici bir yaklaşım ortaya koyuyor. Ayrıca, Ecommerce Europe tarafından e-ticaret pazar yerleri gibi çevrimiçi platformlar büyümenin motorları olduğu vurgulanarak, bu düzenlemenin çevrimiçi pazar yerleri üzerinden satış yapan KOBİ’ler gibi çevrimiçi satıcıların hakları ile tüketici hakları arasında bir denge sağlaması gerektiği üzerinde duruluyor.

Kaynak : Ecommerce Europe web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ticaret Bakanlığı

 

Yayımlama: 11.07.2018 10:14:00 (TSİ) 
Sayfa 1 / 4ÖncekiSonraki