'618' Müşterilerini Alışveriş Platformlarına Çekmenin Anahtarı Canlı Yayınlar

28 Mayıs 2020

Çin'in yıl ortası çevrimiçi alışveriş çılgınlığı olan "618 Alışveriş Festivali" için hala 20 günden fazla zaman var, ancak, e-ticaret platformları bu kadar beklemek istemiyor.

18 Haziran'a atıfta bulunan 618, Çin'in e-ticaret devi JD.com tarafından oluşturulan bir alışveriş günüdür. Çevrimiçi müşteriler, yalnızca JD.com'da değil, aynı zamanda  T-mall'dan Suning'e kadar tüm diğer büyük e-ticaret platformlarında indirimle karşılaşacak.

Çin'in pandemi sonrası dönemde ilk ulusal alışveriş festivali olarak bu yılki "618" eşsiz olacak. Canlı yayınlar, 18 Haziran'da ürünlerini satmak isteyen platformlar için temel araç olacak. Canlı akış ve e-ticaret kombinasyonu, özellikle COVID-19 sırasında insanların evde kalıp çevrimiçi alışveriş yapmaları nedeniyle, e-ticaret işletmelerinin hızlı bir şekilde büyüdüğü Çin'de çevrimiçi satışların ana trendi haline geldi.

Canlı akış e-ticaretinde öncü olan Alibaba, pandemi sırasında canlı akış ve izleyici sayısında hızlı bir artış yaşadı. Mali raporuna göre, bu yıl Ocak ayından Mart ayına kadar, koronavirüs birçok fiziksel mağaza perakendecisini etkilerken, Alibaba'nın yükselen alışveriş sitesi Taobao'nun günlük canlı yayıncılarının sayısı yıllık bazda % 88 artmıştır. Alibaba, 618 festivali ile ilk yarıyıl performansını artırmaya uğraşırken, canlı yayınlar ile e-ticaretin yeni bir pazar olduğunu belirtmektedir.

Alibaba yetkilisi, bu yılki etkinlikte 300'den fazla ünlünün ve 600'den fazla girişimcinin farklı ürünleri canlı olarak tanıtacağını belirterek, canlı yayın pazarında geçmişe göre on kat, hatta yüz kat daha fazla büyüme beklediklerini söylemiştir.

Çin'in internet gelişimi raporuna göre, Çin'deki çevrimiçi canlı yayın hizmeti kullanıcılarının sayısı Mart ayında 560 milyona ulaşmıştır ve bu sayı ülkenin toplam internet kullanıcısı sayısının yüzde 62'sini oluşturmaktadır.

Çin İnternet Ağı Bilgi Merkezi tarafından yayınlanan istatistik raporuna göre kullanıcı sayısı 2018 yılının sonundan itibaren 163 milyon artmıştır.
 
Kaynak: news.cgtn web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü