ABD’deki B2C E-Ticaret Pazarının Yıllık Bazda %7,29 Büyüyerek 2023’te 1.709,1 Milyar Dolara Ulaşması Bekleniyor

22 Mart 2023

B2C e-ticaretinin 2023-2027 döneminde istikrarlı bir şekilde yıllık %6,30’luk bir büyüme kaydetmesi bekleniyor. ABD’de B2C e-ticaretinin orta ve uzun dönemde çekiciliğinin devam etmesi beklenmektedir.  Ülkenin B2C e-ticaret Brüt Ürün Değeri, 2022'de 1.593,0 milyar ABD doları iken söz konusu tutarın 2027’de 2.182,1 milyar ABD dolarına ulaşması öngörülmektedir.
 
Diğer taraftan, 2022 yılında artan ekonomik zorlukların ABD’deki tüketici harcamalarını da ciddi bir şekilde etkilemiştir. Tüketicilerin potansiyel bir durgunluk durumunda kendilerini daha iyi korumak için daha az harcadıkları ve daha fazla tasarruf ettikleri için, bunun e-ticaret pazarındaki büyümeye etkisi oldu. 2022, Amerika Birleşik Devletleri e-ticaret endüstrisi için zor bir büyüme yılı olurken, yıl sonu tatil alışveriş sezonu Amazon da dahil olmak üzere oyuncular için biraz hareketlilik getirdi.
 
Kaynak: finance.yahoo
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü