Digital Bankacılık

28 Kasım 2019

Dijital olarak bilgili olan Türkiye’nin genç nüfusunu dikkate alarak, bankalar dijitalleşmeye önem vermektedir. Bankacılık sektörü online platformlar üzerinden daha etkili ve verimli hizmetler sunmaktadır. Bugün, bankada hesabı olanların %65’i mobil bankacılık kullanmaktadır. Dijitalleşme çağında, müşteriler için maksimum kolaylık bankaların bir numaralı önceliğidir. Dijitalleşmenin temel amacı, müşterilerin ihtiyaçlarını dinlemeyi bankalar için daha kolay yapmak ve mümkün olan en etkin ve hızlı bir şekilde bu ihtiyaçlara cevap vermektir. Bunu akılda tutarak, bankalar çok kanallı bir bankacılık uygulaması sağlamaktadır. Bu uygulama, müşterilerin online işlem gerçekleştirmelerini ve hizmetlere daha kolay ve daha hızlı ulaşmalarını mümkün kılmaktadır.

Geleceğe bakarak, bankacılık sektörü yaptığı her şeyin merkezine müşteriyi koymaya ve yenilikçiliği sürdürmeye devam edecektir. Müşterilerin ihtiyaçlarına uygun çözümleri sunmak için “nesnelerin interneti teknolojisi”, yapay zeka ve büyük veri fırsatlarını ortaya çıkarmaya yönelik yöntemler keşfetmeye devam edecektir.

Bankanın esas amacı, müşterilere uygun bir hizmet sağlamak, onları en iyi bankacılık çözümleriyle buluşturmak ve onların bireysel amaçlarına uyan finansal kararları vermede onlara yardım etmektir. Bankanın stratejisi geleceğe uzanan yatırım planları etrafında formüle edilmektedir. Bahse konu sektör, makroekonomik gelişmeleri dikkate almadan dönüşümü sürdürmeye devam edecektir. 

Kaynak: worldfinance web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü