Endonezya'daki E-Ticaret Penetrasyonu ABD Ve Fransa'dan Daha Yüksek

10 Haziran 2021

Karantina ve sosyal mesafe önlemleri sırasında, pandemi çoğu insanı evden çalışmaya ve evde kalmaya zorladığı için e-ticaret dünya çapında gelişti. Bu patlama aynı zamanda çevrimiçi işlemlerin büyümesini de hızlandırdı.

Araştırma firması Momentum Works'ün son raporuna göre, e-ticaretin 2020'de tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığı bu dönemde Endonezya’da bir istisna değil. Sektör, 2020'de toplam perakende satışların %20'sini oluşturdu ve 2016'daki oran olan %2'ye göre önemli bir artış kaydetti. Başka bir rapora göre, bu oran ABD, Fransa, Danimarka, Norveç, İsveç ve İspanya gibi ülkelerden daha yüksek.

E-ticaret penetrasyon oranını %20'de sabitlemek, eMarketer'ın en son raporuyla karşılaştırıldığında önemlidir. Bu, Endonezya'yı ABD ve Fransa'nın önünde ve Çin, Güney Kore ve Birleşik Krallık’ın ardından dördüncü sıraya yerleştirecektir. Momentum Works'e göre, taze yiyecekler, tüketici markaları ve dijital finansı içeren yeni iş modelleri ekosistemde ortaya çıkmaya devam ettikçe Endonezya'da e-ticaret büyümeye devam edecek.
 
Kaynak: Techinasia
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü